„Korrekt: pontos, hibátlan (kifejezés); kifogástalan, feddhetetlen (jellem); törvényes, megengedett (eszköz).”
A definícióból látszik, hogy a magyar nyelvben a PC (politically correct, politikailag korrekt) kifejezés – használjuk bármilyen értelemben – morálisan megkérdőjelezhetetlen, pozitív tartalommal bír. Ezért politikai értelemben is csak demokratikusan megalapozott, azaz a többség – és nem a kisebbség – érdekét szolgáló cselekvést takarhat.
Utóbbiak – mármint a kisebbségek –, legyen szó vallási, társadalmi, szexuális társadalmi csoportokról, egyébként sem értelmezhetők közös platformon, miként a politikailag korrekt kánon ezt egyértelműen igyekszik elfogadtatni, érdekeik sem azonosak, ezért nevükben, céljaikért egységesen fellépni is szinte lehetetlen.
Mert gondoljunk csak bele: az, hogy egy társadalmi közösségen belül az etnikai kisebbségek azonos megítélés alá essenek vagy azonos jogokért küzdjenek például a nemi másságot képviselő csoportokkal, az önmagában abszurd.
Ami a PC-t illeti, a magyar szóhasználatban pontosan ellentétes fogalmat jelöl, vagyis a politikailag inkorrekt értelmezés a mérvadó. Éppen azért, mert valami csak akkor lehet korrekt, ha etikailag elfogadható, ha tisztességes és feltétlen a többség érdekét tartja szem előtt, miközben megbecsüli az etnikai, vallási kisebbségek szempontjait.
Az elmúlt századok számos jóravaló politikusára tekintettel akkor járunk el tisztességesen, ha elfogadjuk, hogy a letűnt korok vezetői szándékaikkal és tetteikkel igyekeztek korrektek lenni. De ők is csak a „politikailag igyekeztek korrektek lenni” kifejezésig jutottak el. Nem mondhatjuk, hogy napjaink politikai elitje az elődeik nyomába sem léphetne, de szándékukat kettősség jellemzi.
A felszínen mutatják a stratégiát, amelyet az ország érdekében végeznek. A háttérben viszont ott a nem nyilvános egyéni cél, melyről néha nem úgy tűnik, hogy a társadalom hasznára válna. A kormányzati tisztviselők helyzetét az sem teszi egyszerűvé, hogy a politika egy folytonos harc a szemben álló felek között. Olyan ütközetek, amelyek általában megmaradnak a verbalitás szintjén, de nem kizárt, hogy tettlegességben is testet ölthetnek.