A Duna budapesti szakaszán, a Margit híd egyik hídnyílásánál, a pesti oldalhoz közeli mederpillérnél május 29-én 21 óra 5 perc volt, amikor az elsüllyedt Hableány AIS jeladó készüléke utoljára sugárzott pozícióadatokat a helyzetéről. A hegymenetben hajózó Hableány sétahajót utolérte az MV Viking Sigyn nevű svájci szállodahajó, elgázolta, majd maga alá gyűrte. A Hableányon 35 ember volt, közülük hetet emeltek ki élve a vízből. Az eddig megtalált halálos áldozatok közül 24 dél-koreai utas és a hajó kétfős magyar legénysége, két eltűntet továbbra keresnek.
A sértetti oldal képviseletében az ügyvédek a napokban megkapták a Sigyn és a Hableány szemlejegyzőkönyveit, a katasztrófa hét dél-koreai túlélője, valamint a 46 fős személyzet – köztük kilencen szolgáltak hajózóként a tragédia idején – vallomását és a 184 utas meghallgatásának jegyzőkönyveit. Az iratok árnyalva bár, de a szállodahajón hajózók felelősségét vetik fel. Azt például több utas is elmondta a rendőröknek, hajójuk ukrán kapitánya tőlük tudta meg, hogy nekiment egy kishajónak.
A Sigynen zajló beszélgetéseket is rögzítette a hajó informatikai rendszere. A letöltött felvételeken jól hallatszik, ahogy többen is figyelmeztetik a kapitányt, hogy „elütöttél egy kishajót”, a kapitány angolul nyög ki egy szót, „Micsoda?”, ám vagy nem értette, hogy arra figyelmeztetik, tragédiát okozott, vagy nem fogta fel valójában, mi történt, mert a hajó csak egy pillanatra állt meg, néhány métert visszasodorta a Duna árja, majd segítségnyújtás nélkül elindult, meg sem állva, csak 800 méter múlva az újpesti Carl Lutz rakparton, a Garam 1. kikötőben. Innen küldtek vissza a tragédia helyszínére egy gumicsónakkal két matrózt, akik a vízbe esettek közül két olyan testet emeltek be csónakjukba, amelyeket egy magyar kirándulóhajó csáklyával elfogott, csak nem tudták a magas fedélzetükre emelni.
Nézzük, mi is történt május 29-én a Margit hídnál! A norvég tulajdonú, svájci zászló alatt hajózó Sigyn a Lánchíd északi oldalánál lévő pontonnál parkolt budapesti tartózkodása alatt. Aznap este húsz perccel a tragédia előtt indult utasaival a németországi Passauba. Időnként vízszintesen zuhogott az eső, a viharos széllel dacolva mégis tucatnyinál több utas a felső nyitott fedélzeten, illetve az orrfedélzetről fotózta, videózta az éjszakai Budapestet.