Egy bátor húzással azt is állíthatjuk, hogy Robert J. Flaherty 1921-es, Nanuk, az eszkimó című alkotása volt a filmtörténet első természetfilmje. Mindamellett persze, hogy az első igazi dokumentumfilmnek és a kulturális antropológiával foglalkozó filmek előfutárának, megteremtőjének tekintjük, jóval a fogalom megjelenése előtt. Előzményeihez tartozik, hogy 1910 után az addigi tényfilmeket háttérbe szorították a kereskedelmi szempontok mentén kialakuló professzionális filmgyárak. És ahogy Lewis Jacobs írja, „a film e fajtája megmaradt a vándorló filmeseknek, világjáróknak, eseményvadászoknak, tudósoknak, kutatóknak és más nem hivatásos filmkészítőknek, akik különböző okok miatt, beleértve a tudományos buzgalmat és a zsurnalizmusra irányuló hajlamukat, új teret, aktualitást és kifejezésmódot adtak e műfajnak”.
A nagy igazgatás
Magyar Péter teljességgel alkalmatlan bármiféle közfeladatra. Így viszont még érthetetlenebb, hogyan lett Brüsszel embere.