A fekete italt gyártó cég belső kampányt indított a „fehérség visszaszorítására”, a már megszokott politikai korrektség jegyében. „Próbáljunk meg kevésbé fehérnek lenni!” (Try to be less white!) Ezt találta ki nemrég a Coca-Cola mint vállalati irányelvet, amelyet megpróbáltak alkalmazottaiknak egy továbbképzési videóban felkínálni. A kampány ötletgazdája, legyen szíves, magyarázza meg ezt az irányelvet egy jegesmedvének, amint az éppen kiéhezve táplálék után kutat az Északi-sarkvidéken, hogy „legyen kevésbé fehér”. Egy fekete, cukros ízű ital nem biztos, hogy meg fogja hatni a jegesmacit.
De majd ők persze szépen megindokolják, hogy miért is volt szükség erre a kampányra. Amúgy pedig ez csak játék a szavakkal, mondják majd nyilván magyarázatul. Merthogy a Coca-Cola üdítőital fekete, és emiatt ne fehér italt (tejet, kókuszlét) vagy bármilyen világos színű akármit szürcsölgessünk, hanem leginkább az ő italukat igyuk literszámra. Talán ez is lehet a kampány mögött.
De a szlogen, a „Try to be less white!” még tréfának is rossz, hiszen ez nem kevesebb, mint nettó rasszizmus. A Coca-Cola ugyanis nem kevesebbet, mint egy egész emberi alfajt próbált degradálni és elmarasztalni valamiért. De miért is? Mit szeretett volna a nagyvállalat elérni ezzel? Hogy legyünk megértőbbek a más alfajhoz tartozó munkatársakkal vagy vásárlókkal szemben? Vagy talán azt szerették volna a Coca-Cola agytrösztjei, hogy mi, fehérek legyünk kevésbé arrogánsak? De hát emlékezetünk szerint nem mi égettük fel (vagy le) nagyvárosok belső kerületeit 2020 tavaszától a nyár végéig Amerikában. Vagy hogy legyünk kevésbé kapzsik? De hát nem mi fosztottuk ki üzletek százait, hanem javarészt fekete felebarátaink, akik ellen a legtöbb esetben nem indítottak büntetőeljárást sem.
Akárhogy is magyarázzák visszamenőleg, ez a kampány bizony vegytiszta rasszizmusként indult, amely üzenete szerint kevesebb „fehéret” akart láttatni belőlünk. A nagy felháborodást követően már levették ugyan a továbbképző videót a LinkedIn Education tanfolyam részeként, de a megdöbbenés világszerte tovább él. Tragédia, hogy ez a fehér- és keresztényellenes egész pályás letámadás ma már itt tart. És az is sajnálatos, hogy a multikat éljenző és gyakran nem túl egészséges termékeket ránk tukmáló globalista kormányok ilyenkor egy szót sem szólnak, hanem engedik tobzódni ezt az újfajta rasszizmust a multinacionális cégek részéről, amit ez esetben a Coca-Cola próbált megvalósítani. Azért csak halkan említem, hogy a Coca-Cola-cégcsoporthoz tartozik a Costa Coffee Company, a Minute Maid és a Fuze italcsoport is (amennyiben termékbojkotton gondolkozunk).