Sanda fortélyossággal kihasználják az újdonság keltette hangulatot, a kíváncsiság rút bűnét, majd amikor beszédbe elegyedett velük az ember, úgy érezheti, mintha már régtől fogva jöttek volna őhozzá. Kiderül, hogy a múlt nem is úgy volt, ahogy azt gondoltuk, hogy a nagyanyáinktól tanultak mától fogva másképpen vannak, és hogy a modernség füveskönyve mindenre kínál gyógyírt – olyan bajokra is, amelyekről nem is tudtuk, hogy baj. Nemcsak az derül ki, hogy a több ezer kilométer távolságból általuk idehívott vándorlók a testvéreink, hogy az abortusz nem is gyilkosság, hanem jog, vagy hogy a drogfogyasztást népszerűsítők valójában „a közösségük jogaiért küzdő aktivisták”. A bevezető hőstettek után arra is fény derül, hogy a természet sem az, aminek gondoltuk: hogy nem az ura az embernek, hanem fordítva. Most, hogy beengedtük őket hajlékunkba, már otthonias magabiztossággal magyarázzák el, hogy a férfi az nem is férfi, a nő az nem is nő, ezeket csak mi képzeltük be magunknak – vagy tanultuk így nagyszüleinktől –, a nemi identitásaink, „szerepeink” valójában cseppfolyósak. És mivel „az életkor csak egy szám” (ahogy kretén módon hirdeti ma már az UEFA is), erről a gyerekeknek is tudniuk kell, hiszen nem foszthatjuk meg őket attól, hogy szabadon, önkiteljesítő módon élhessenek.