
Az All-Terrain abroncsok jelentik a belépőt a terepmintás abroncsok közé, a kialakításnál már figyelembe vették a terepen való jó tapadást, és – elméletileg – nem feledkeztek meg az aszfaltról sem, ami ezeknél az abroncsoknál még jellemzően a használat fő területe, hiszen elsősorban olyanok választják ezeket a gumikat, akik csak ritkán mennek terepre autójukkal. Az ADAC és az ÖAMTC autós klubok szakemberei nyolc ilyen abroncsgarnitúrát vizsgáltak, és negatív tapasztalatokat szereztek. Referenciaként négyévszakos abroncsot vettek alapul, ami az évszakspecifikus abroncsoknál egy kicsit rosszabb teljesítményt nyújt, de egy All-Terrain abroncs se volt képes elérni annak a szintjét tapadásban.
Példának ott a BF Goodrich Trail Terrain T/A abroncsa, amely nedves aszfalton nyolcvan km/órás tempóról 48,8 méteres fékutat ért el, ami 15 méterrel hosszabb, mint a négyévszakos abroncs szintje, és lényegében két autóhosszal meghaladja az e kategóriában legjobb, 39,7 méteres eredményt elérő Falken Wildpeak tudását. E gyenge eredménye miatt a BF Goodrich abroncsa megbukott.

Az All-Terrain abroncsok oldalfalán ott a hópiheszimbólum, ami azt jelenti, hogy az aktuális törvényi szabályozásnak megfelelően négyévszakos abroncsoknak minősülnek. Azonban a hagyományos négyévszakos abroncsokhoz képest száraz és nedves aszfalton is sokkal gyengébb teljesítményt nyújtanak. Csak havas útfelületen közelíti meg két All-Terrain abroncs a négyévszakos gumik tudását (a Yokohama Geolandar és a nedves aszfalton leszereplő BF Goodrich Trail Terrain T/A), de még ez se elég ahhoz, hogy a szakemberek jó szívvel ajánlják azok használatát.

Aki tényleg komoly terepjárásban gondolkodik, annak nem jók az All-Terrain abroncsok, aki csak ritkán hagyja el az aszfaltot, azoknak a gyenge tapadás nagyobb rizikót jelent. Aszfalton kívül is megnézték az All-Terrain abroncsok tudását, és az lett a szakemberek szubjektív benyomása, hogy mezőn és földúton nem jobbak, mint a négyévszakos vagy nyári mintázatú abroncsok. Hamarabb ér véget a technika, mint az abroncs tudása, értsd: egy komolyabb összkerékhajtással rendelkező autó a normál négyévszakos abronccsal tovább jut, mint egy All-Terrain abroncsokkal szerelt hobbiterepjáró. Egyedül a masszívabb felépítésük szól az All-Terrain abroncsok mellett, azoknak éri meg beruházni ilyen abroncsokra, akik sokat közlekednek nem aszfaltozott utakon, például rendszeresen vadkempingeznek. Ezen a területen egyébként alternatívát jelenthetnek a szintén növelt teherbírású, C jelzésű haszonjármű-abroncsok, amelyek szintén elérhetők négyévszakos kialakítással.
