Már csak nyomokban használják a márkajelzést a Mazda CX-5-ösnél, a kormány közepén és a hátfalon a márkanevet olvashatjuk. Nem csak a logónak mondtak búcsút: nincs már kézi kapcsolású váltó, radikálisan csökkentették a fizikai kapcsolók számát is. Egyelőre a német piacról van árinformáció, de az irányadó lehet a magyar árazásnak is: eszerint a korábbi alapmodellnél (e-Skyactiv G 35 190 euró, plusz az automata váltó kétezer eurós felára) olcsóbb lesz az új generáció, amelyet 35 ezer eurótól adnak gazdagabb felszereltséggel. A részletes árlistát később közlik majd, Németországban októberben indul az értékesítés, az első példányok jelen állás szerint még az idén megérkeznek majd kontinensünkre.
2012-es piacra dobása óta 4,5 millió példányt értékesítettek a Mazda CX-5-ösből, nem véletlen tehát, hogy a formatervezők ragaszkodtak a jól ismert megjelenéshez, azonban átalakították az arányokat, és bőven vannak új részletek is. A tengelytávolságot 115 mm-rel nyújtották meg, az orr magasabb lett, nagyobbak az első légbeömlők, élesebbek a fényszórók. Plasztikusan formálták az oldalfalat, hátulnézetben erős vízszintes tagolással dolgoznak.

Bent a japán „Ma” filozófiát követve kiegyensúlyozott és harmonikus környezetet teremtettek, ahol a sofőr a vezetésre tud koncentrálni, az utasok pihenhetnek. A műszerfal immár ráfordul az ajtókra, a korábban középen sorakozó légbeömlők oldalt felfelé, középen lefelé húzódtak. Utóbbi oka a nagy méretű központi érintőképernyő megjelenése, amivel kiváltják a korábbi középkonzolt, búcsúzott a könyöklőnél lévő központi kezelőszerv is, annak a helyén találjuk az indukciós telefontöltőt.
Felszereltségtől függően 12,9 vagy 15,6 colos képátlójú az érintőképernyő, a digitális menü okostelefonokhoz hasonlóan használható,
vannak programozható csempék és natív Google-alkalmazások, köztük a Gemini nevű digitális MI-segéd. A képernyő peremén találjuk a korábbi fizikai klímapanelt kiváltó gombokat, javítottak a beszédvezérlésen is – világnyelveken érhető el a funkció. A kormányon simogatható – de fizikai visszajelzést is adó – felületek is megjelentek a gombok mellett, innen lehet vezérelni az opciós head up kijelző funkcióit is, a műszeregység egy 10,25 colos képernyő.
