A tanárok többsége szerint is működik a teljesítményértékelés

A Belügyminisztérium friss felmérése szerint a tanárok jelentős része ösztönzőnek érzi a rendszeres visszajelzéseket és többségében korrektnek tartja mind az egyéni teljesítménycélokat, mind az év végi értékelést.

2025. 11. 20. 17:43
Fotó: Csaba Hűvösi
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elmúlt egy hónapban a Belügyminisztérium felmérte a pedagógusok körében a teljesítményértékelési rendszerrel kapcsolatos tapasztalatokat. A kérdőívet minden iskolában dolgozó tanár megkapta, közülük 15 069-en töltötték ki.

A többség szerint ösztönző a folyamatos visszajelzés

A felmérés egyik központi kérdése arra irányult, mennyire ösztönzi a pedagógusokat, ha rendszeres visszajelzést kapnak munkájukról. 

A válaszadók 72 százaléka közepesen vagy teljes mértékben egyetértett azzal az állítással, hogy a folyamatos visszajelzés segíti szakmai fejlődésüket. Ez a tárca szerint arra utal, hogy a tanárok túlnyomó többsége fontosnak tartja a strukturált és következetes értékelési gyakorlatot.

Emlékeztettek, a 2024/2025-ös tanév elején minden pedagógusnak egyéni teljesítménycélokat határoztak meg az iskolaigazgatók. A tanárok 64 százaléka ezeket teljes mértékben korrektnek ítélte meg, további 30 százalék pedig elfogadhatónak tartotta. Mindössze 5,5 százalék érezte úgy, hogy a számára kitűzött célok nem voltak elfogadhatók.

Az év végi értékelés során hasonlóan pozitív visszajelzések érkeztek. A pedagógusok 60 százaléka teljes mértékben korrektnek találta az igazgatói értékelést, míg 29 százalék elfogadható mértékben volt elégedett annak eredményével. Elégedetlenséget mindössze a válaszadók 11,7 százaléka jelzett.

A teljesítmény elismerése

A teljesítményértékelési eredmények alapján 2025. szeptember 1-jétől tovább emelkedtek a pedagógusbérek. 

A rendszer célja, hogy erősítse a visszajelzési kultúrát, ösztönözze a folyamatos szakmai fejlődést és teljesítményalapú bérezési struktúrát biztosítson a tanároknak.

A következtetések alapján, összességében a felmérés azt mutatja, hogy a pedagógusok többsége elfogadja és támogatja a teljesítményértékelés rendszerét, mely a jelek szerint kiváló szakmai előrelépési lehetőséget nyújt számukra.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.