Az elmúlt egy hónapban a Belügyminisztérium felmérte a pedagógusok körében a teljesítményértékelési rendszerrel kapcsolatos tapasztalatokat. A kérdőívet minden iskolában dolgozó tanár megkapta, közülük 15 069-en töltötték ki.
A többség szerint ösztönző a folyamatos visszajelzés
A felmérés egyik központi kérdése arra irányult, mennyire ösztönzi a pedagógusokat, ha rendszeres visszajelzést kapnak munkájukról.
A válaszadók 72 százaléka közepesen vagy teljes mértékben egyetértett azzal az állítással, hogy a folyamatos visszajelzés segíti szakmai fejlődésüket. Ez a tárca szerint arra utal, hogy a tanárok túlnyomó többsége fontosnak tartja a strukturált és következetes értékelési gyakorlatot.
Emlékeztettek, a 2024/2025-ös tanév elején minden pedagógusnak egyéni teljesítménycélokat határoztak meg az iskolaigazgatók. A tanárok 64 százaléka ezeket teljes mértékben korrektnek ítélte meg, további 30 százalék pedig elfogadhatónak tartotta. Mindössze 5,5 százalék érezte úgy, hogy a számára kitűzött célok nem voltak elfogadhatók.
Az év végi értékelés során hasonlóan pozitív visszajelzések érkeztek. A pedagógusok 60 százaléka teljes mértékben korrektnek találta az igazgatói értékelést, míg 29 százalék elfogadható mértékben volt elégedett annak eredményével. Elégedetlenséget mindössze a válaszadók 11,7 százaléka jelzett.
A teljesítmény elismerése
A teljesítményértékelési eredmények alapján 2025. szeptember 1-jétől tovább emelkedtek a pedagógusbérek.
A rendszer célja, hogy erősítse a visszajelzési kultúrát, ösztönözze a folyamatos szakmai fejlődést és teljesítményalapú bérezési struktúrát biztosítson a tanároknak.
A következtetések alapján, összességében a felmérés azt mutatja, hogy a pedagógusok többsége elfogadja és támogatja a teljesítményértékelés rendszerét, mely a jelek szerint kiváló szakmai előrelépési lehetőséget nyújt számukra.



















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!