Öt év alatt kétszer megtette a Föld–Hold távolságot ez a japán autó

Az évi több mint 150 ezres futásteljesítmény az átlagos használat nyolcszorosának felel meg.

2025. 11. 27. 14:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A négyajtós, higanyszürke Lexust ES 300h-t 2020 novemberében gyártották Japánban, majd 2021 februárjában helyezték forgalomba Lengyelországban, azaz négy éve és kilenc hónapja szolgál az utakon. Az autót VIP-ügyfelek szállítására használják éjjel-nappal. A kocsi váltott sofőrökkel dolgozik, és a Lengyelország északi-nyugati vidékén lévő Szczecin városából szállítja az utasokat német repterekre, elsősorban Berlinbe. A csaknem ötévnyi használat során az autó mintegy 760 ezer kilométert teljesített; 

ez kerekítve évi 152 ezer, havi 14 ezer és napi 450 km futásteljesítménynek felel meg.

 Nem űrbéli, hanem kézzelfoghatóbb példával szemléltetve ez olyan, mintha a Lexus minden egyes nap oda-vissza megtette volna a Budapest és Debrecen közötti távolságot.

A karbantartásokat kizárólag hivatalos márkaszervizben végezték el. 760 ezer kilométer megtétele alatt állítólag nem volt meghibásodás, a kopó-fogyó alkatrészeket persze rendszeresen cserélték. Az első olyan esemény, amely nem az időszakos karbantartás tételei közé tartozik, 212 ezer kilométernél történt, ekkor ugyanis már csíkosan törölt az ablaktörlő, ezért a lapátokat cserélték. Újabb eseménytelen 100 ezer kilométer következett, majd 318 ezernél a fékbetétek zajcsillapító lemezének a cseréje vált indokolttá – hibát ez sem okozott, de az enyhén zajossá váló fék is tolakodónak hallatszott. 433 ezernél egy másik apróság miatt ismét a fékhez kellett nyúlni, ezúttal a hátsó fékdugattyú tömítése vált csereéretté.

758 ezren áll az órája
Forrás: Smarter Media

Az első lengéscsillapítóknak 483 ezernél köszönték meg az addigi közreműködést, majd 524 ezernél megint jött egy filléres javítás: a géptető zárrúdjának cseréje vált indokolttá. Az eddigi legnagyobb beavatkozás az 537 ezernél elvégzett kötelező szerviz során történt, hiszen cserélték az első fékbetéteket és tárcsákat, valamint az első kerékcsapágyakat is. A fékrendszer elemei azért bírták ilyen szélsőségesen hosszú ideig, mert a hibrid autó a fékezés jelentős részét megoldja regeneratív fékezéssel, azaz a hidraulikus féket megkerülve a villanymotorral lassít, és közben tölti a hibrid akkumulátort. A hátsó fékbetétek 552 ezerig bírták, majd 614 ezernél ismét az ablaktörlő lapátok következtek. Újabb jelentéktelen és a működést nem befolyásoló hibára 714 ezer kilométerig kellett várni, amikor a bal első kerékben a guminyomás-érzékelő jeladóját kellett cserélni.

Az üzemeltető cég munkatársai egyelőre nem tervezik az ES 300h leváltását. Szeretnék látni, amikor a számláló átfordul egymillió kilométerre. Ekkor a Lexus lengyel vezérképviseletének adják el az autót, akik a székházuk előtt fogják azt kiállítani.


 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.