Az államtitkár – az Oktatási Hivatal Életpályautak című konferenciáját megelőzően tartott – sajtótájékoztatón közölte: az életpályamodellel kapcsolatban sokan a fizetésemelésre gondolnak, de ez csak az egyik eleme a kialakítandó rendszernek. A béremelés lehetőségéről Hoffmann Rózsa azt mondta: az küszöbön áll, „soha ilyen közel nem voltunk hozzá, mint most”. Hangsúlyozta, olyan rendszert dolgoznak ki, amilyenhez hasonló még nem volt a magyar neveléstörténetben. Kifejtette: gyakornoki, valamint pedagógus 1, 2 és 3 kategóriát alakítanak ki, ezek között minősítő vizsgákkal lehet feljebb jutni. A legfelső szintet a mestertanár-kutatótanár kategória jelenti, ide azok juthatnak fel, akik képesek „a tudományok művelésére”, miközben tanítanak is – magyarázta.
Az államtitkár felidézte: a kormány a megalakulása óta szisztematikusan építkezik, hogy megújítsa a köznevelési rendszert úgy, hogy a lényeges szakmai lépéseket kutatásokkal alapozza meg. Ennek a munkának a jogi kereteit az Országgyűlés által 2011-ben elfogadott köznevelési törvény adja. Mint mondta, a szerdai konferencia azt mutatja be, hogy hol tart az életpályamodell kialakítása.
Kerekes Balázs, az Oktatási Hivatal projektigazgatóságának vezetője kiemelte: a hivatal az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézettel, valamint az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.-vel együttműködve dolgozik az életpályamodell kialakításán, munkájukhoz kutatásokat és nemzetközi példákat is felhasználnak. A pedagógus-továbbképzéssel is foglalkoznak, hiszen fontos cél, hogy szoros kapcsolat legyen a pedagógusok alap- és továbbképzése között – tette hozzá.
Hoffmann Rózsa kérdésre válaszolva közölte: a köznevelési és a felsőoktatási államtitkárság munkatársai szerda reggel fél 9-re várták találkozóra a Hallgatói Hálózat tagjait, ők azonban nem jelentek meg ebben az időpontban.
Az Új Széchenyi Terv A pedagógusképzés támogatása elnevezésű kiemelt projektjének rendezvényén a pedagógusok és az oktatási szakértők beszámolót hallhatnak a projektről, valamint a pedagógus-életpályamodellel kapcsolatos feladatokról.
A köznevelési államtitkár már a múlt héten is beszélt arról, hogy a pedagógus-életpályamodell bevezetése és a vele járó anyagi felemelkedés immár a küszöbön van. Hoffmann úgy látja: biztató jel, hogy a Klebelsberg tanulmányi ösztöndíj meghirdetése után jelentősen megnőtt a tanári pályára jelentkezők száma.
Soha nem álltunk még ilyen közel a pedagógus-életpályamodell bevezetéséhez – mondta Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere a pedagógusnap alkalmából tartott ünnepi köszöntőjében Budapesten. Navracsics Tibor pedig azt emelte ki a Pedagógusok a kistelepülésekért-díj átadó ünnepségén Veszprémben, hogy történelmünk során akárhányszor a magyar nemzetnek újra talpra kellett állnia, a pedagógusokra kellett számítania.