Hoffmann: Soha nem voltunk ilyen közel a béremeléshez

Az államtitkár szerint biztonságos pedagógus-életpályamodellt kell kialakítani, amelynek keretében a pedagógusoknak lehetőségük van a folyamatos fejlődésre.

PR
2013. 06. 05. 9:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az államtitkár – az Oktatási Hivatal Életpályautak című konferenciáját megelőzően tartott – sajtótájékoztatón közölte: az életpályamodellel kapcsolatban sokan a fizetésemelésre gondolnak, de ez csak az egyik eleme a kialakítandó rendszernek. A béremelés lehetőségéről Hoffmann Rózsa azt mondta: az küszöbön áll, „soha ilyen közel nem voltunk hozzá, mint most”. Hangsúlyozta, olyan rendszert dolgoznak ki, amilyenhez hasonló még nem volt a magyar neveléstörténetben. Kifejtette: gyakornoki, valamint pedagógus 1, 2 és 3 kategóriát alakítanak ki, ezek között minősítő vizsgákkal lehet feljebb jutni. A legfelső szintet a mestertanár-kutatótanár kategória jelenti, ide azok juthatnak fel, akik képesek „a tudományok művelésére”, miközben tanítanak is – magyarázta.

Az államtitkár felidézte: a kormány a megalakulása óta szisztematikusan építkezik, hogy megújítsa a köznevelési rendszert úgy, hogy a lényeges szakmai lépéseket kutatásokkal alapozza meg. Ennek a munkának a jogi kereteit az Országgyűlés által 2011-ben elfogadott köznevelési törvény adja. Mint mondta, a szerdai konferencia azt mutatja be, hogy hol tart az életpályamodell kialakítása.

Kerekes Balázs, az Oktatási Hivatal projektigazgatóságának vezetője kiemelte: a hivatal az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézettel, valamint az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.-vel együttműködve dolgozik az életpályamodell kialakításán, munkájukhoz kutatásokat és nemzetközi példákat is felhasználnak. A pedagógus-továbbképzéssel is foglalkoznak, hiszen fontos cél, hogy szoros kapcsolat legyen a pedagógusok alap- és továbbképzése között – tette hozzá.

Hoffmann Rózsa kérdésre válaszolva közölte: a köznevelési és a felsőoktatási államtitkárság munkatársai szerda reggel fél 9-re várták találkozóra a Hallgatói Hálózat tagjait, ők azonban nem jelentek meg ebben az időpontban.
Az Új Széchenyi Terv A pedagógusképzés támogatása elnevezésű kiemelt projektjének rendezvényén a pedagógusok és az oktatási szakértők beszámolót hallhatnak a projektről, valamint a pedagógus-életpályamodellel kapcsolatos feladatokról.

A köznevelési államtitkár már a múlt héten is beszélt arról, hogy a pedagógus-életpályamodell bevezetése és a vele járó anyagi felemelkedés immár a küszöbön van. Hoffmann úgy látja: biztató jel, hogy a Klebelsberg tanulmányi ösztöndíj meghirdetése után jelentősen megnőtt a tanári pályára jelentkezők száma.

Soha nem álltunk még ilyen közel a pedagógus-életpályamodell bevezetéséhez – mondta Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere a pedagógusnap alkalmából tartott ünnepi köszöntőjében Budapesten. Navracsics Tibor pedig azt emelte ki a Pedagógusok a kistelepülésekért-díj átadó ünnepségén Veszprémben, hogy történelmünk során akárhányszor a magyar nemzetnek újra talpra kellett állnia, a pedagógusokra kellett számítania.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.