Először járt a Hír TV stúdiójában csütörtök este Heller Ágnes balliberális filozófus, akit egy, a svéd köztévében vetített filmbéli nyilatkozata miatt vett elő a hazai sajtó. A legbotrányosabb részek Hír TV-s bejátszását Heller azonnal és hevesen utasította vissza, mondván, nem akarja megtekinteni, mert sosem tekinti meg azt a felvételt, amiben ő nyilatkozik.
– Kiválasztják azt a részt, ami az önök propagandájának megfelel – fordult a tévés szerkesztőhöz a filozófus. A végül valahogy csak bejátszott részben Heller méregnek nevezi a „munka, imádság, nemzet” jelszóhármast, ami kárt tesz a nemzet lelkében.
Hellernek általános problémája, hogy nyilatkozatait rendszeresen manipulatív kontextusban jelenítik meg. Fontosnak tartotta ennél a pontnál például azt megjegyezni, hogy „a Fidesz nem rasszista, nem antiszemita párt” – de a filmbéli kijelentések ezzel való összevetését visszautasította, mondván, nem ismeri a kontextust, ő csak a saját véleményéért felelős.
A filozófus visszautasította, hogy a filmben vagy bármikor olyat állított volna: Magyarországon a romák, a zsidók és a homoszexuálisok elleni közbeszéd megerősödött. Arra a kérdésre, hogy van-e antiszemitizmus Magyarországon, úgy felelt: igen, mindenhol van, de hazánk specialitása az, hogy antiszemita kijelentések elhangzanak a parlamentben.
Az „egyre tűrhetetlenebb méreteket öltő” magyarországi „nacionalizmust” bemutató svéd filmet éppen október 23-án tűzte műsorára kulturális háttérműsorában a skandináv ország köztévéje, az SVT. A félórás műsort egészen rémisztő hangulat lengi be: még a budapesti utcákon siető magyarokat mutató vágóképek alá is olyan sejtelmes zenét kevertek, mintha bármelyik kuka mögül előugorhatna maga a veszedelmes Orbán Viktor. A filmbéli Magyarországon tombol az antiszemitizmus, a Jobbik képében pedig egy fasiszta párt került a parlamentbe, amely „lelkesen támogatja a kormány tevékenységét”. Részeg, kopasz, karlendítő illetőkkel illusztrálják a magyar ifjúságot.
Hazánk reménybeli megmentői között olyan illusztris társaság tűnik fel, mint a TASZ, a szobordöntő Dopeman, Alföldi Róbert és maga Heller Ágnes.