Kormánydöntés: januártól ezrek élete változhat meg

Itt állíthatja be, hogy a Google keresőben elsők között legyen a Magyar Nemzet

A jövőre bevezetendő diplomásgyednek köszönhetően kisbaba vállalása, nevelése mellett is lehet tanulni.

NT
2013. 11. 24. 13:20

Januártól az a hallgató vagy frissen diplomázott szülő is jogosult lesz a gyedre, aki a szülést megelőző két éven belül felsőfokú szakképzés nappali tagozatán két aktív félévet meghaladó hallgatói jogviszonnyal rendelkezik, és a jogviszony alatt ad életet gyermekének, akit saját háztartásában nevel. Az a kismama is jogosult lesz a juttatásra, aki a jogviszony szüneteltetését vagy megszűnését követő egy éven belül szüli meg gyermekét.

A felsőfokú alapképzésben, illetve szakképzésben, felsőoktatási szakképzésben, valamint szakirányú továbbképzésben részt vevő hallgató esetében a gyed összege a bruttó 98 ezer forintos minimálbér 70 százaléka, a mesterképzésben, egységes osztatlan képzésben és doktori képzésben a garantált bérminimum 114 ezer forintos összegének 70 százaléka. Ha a gyedet igénybe vevő szülő legalább 185 nap biztosítási idővel rendelkezik, akkor a 180 nap hallgatói jogviszony beszámításával az általános szabályok szerinti terhességi-gyermekágyi segélyre is jogosultságot szerez. Az új szabályok a 2014. január 1. után született gyermekek esetében érvényesek, egyéves korukig.

A kormány intézkedéseinek köszönhetően amellett, hogy járni fog a diplomásgyed, a munka és a gyermekvállalás között sem kell majd választania a szülőknek. A gyed extra megoldást jelent azoknak a munkaerő-piacra való legális visszatérésben, akik szeretnének együtt maradni a gyerekükkel, de nem szeretnék a foglalkoztathatóságukat csökkenteni két vagy három év kihagyással.

Ismert, Orbán Viktor november 7-én, a Magyar Állandó Értekezlet ülésén jelentette be, hogy a kormány döntött a gyed extra bevezetéséről. A miniszterelnök később az újabb családi támogatásokról azt mondta, aki családban képzeli el az életét, annak ezek fantasztikus távlatokat nyitnak.
 

Látszik az is, hogy a munkáltatókat is ösztönzi a kormány a kisgyermekes anyák foglalkoztatására azzal, hogy kibővítik a munkahelyvédelmi akcióterv keretében már 2013-ban is biztosított kedvezményeket. Ennek értelmében 2014-től a munkáltatók három évig teljes, további két évig 50 százalékos járulékkedvezményt kapnak az ilyen édesanyák után.

A családiadókedvezmény-kalkulátorral könnyen kiszámítható, mennyivel több pénz marad a családi kasszában. A családok érdekében hozott intézkedésekről ide kattintva tudhat meg többet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.