Bizottság: a parlament elé kerül a reklámadó

A költségvetési bizottság a kormánypárti képviselők szavazataival támogatta az indítvány tárgysorozatba vételét.

BL
2014. 06. 10. 13:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A bizottság 10 kormánypárti igen és az ellenzéki képviselők 3 nem szavazata, valamint 1 tartózkodása mellett támogatta a reklámadóról szóló törvényjavaslat tárgysorozatba vételét.

Burány Sándor, a bizottság MSZP-s elnöke úgy vélekedett, a reklámadó bevezetése a sajtószabadság csorbítására és a független szereplők ellen irányul.

L. Simon László (Fidesz), a reklámadóról szóló törvényjavaslat benyújtója kifejtette: az adónem a minőségi újságírást és a sajtószabadságot nem veszélyezteti, a magyar költségvetés számára ugyanakkor bevételt jelent. Hangsúlyozta, a politikai pluralizmust szolgáló médiumokat nem érintené a reklámadó, hiszen mértéke 500 millió forint árbevételig nulla százalék. Sem a Magyar Narancs, sem a Népszava árbevétele nem éri el ezt a határt – tette hozzá.

Egyhangúlag támogatta a Fidesz képviselőcsoportja kedden a reklámadóról szóló előterjesztés elfogadását, és úgy határozott, hogy a javaslatot, ha kell, változatlan formájában is jóváhagyja az Országgyűlésben – közölte Rogán Antal, a kormánypárt frakcióvezetője budapesti sajtótájékoztatóján.

A politikus azt mondta, egyelőre nem ismeri a reklámadó-javaslatot érintő esetleges változtatási szándékokat, de jelezte, kedd este összeül a Fidesz frakcióelnöksége, amely áttekinti a módosító indítványokat. Az Országgyűlés szerdán szavazhat a reklámadóról. Rogán azt is megjegyezte, hogy az új adóról az ősszel, az adótörvények vitájakor még lehet majd egyeztetni, lehet rajta módosítani.

Ismert, a keddi Magyar Nemzet is arról írt, hogy információ szerint a heves hazai és külföldi bírálatok ellenére akár már szerdán parlamenti döntés születhet a reklámadóról. Bár a tervezet ellen idehaza eddig több mint 130 médiafelület tiltakozott, a hét végén vezető fideszes politikusok és miniszterek is kiálltak mellette.

A német balliberális Spiegel Online szerint a magyar kormány el akarja hallgattatni az „utolsó független” médiumokat, a brit Reuters pedig arra figyelmeztetett, hogy a miniszterelnök már többször nézeteltérésbe került az Európai Unióval a különadók miatt. Az EUobserver cikke azt hangsúlyozta: a reklámadó nem csökkentené jelentősen a költségvetési hiányt, miközben a magyar médiavállalatok a sajtószabadság elleni támadásnak tekintik az új adónemet.

A Washington Post is arról írt, hogy a reklámadó veszélyeztetheti a sajtószabadságot. Az RTL Group kelet- és délkelet-európai tevékenységéért felelős vezetője pedig úgy nyilatkozott a Handelsblattnak, hogy a tervezett reklámadó bevezetése a sajtószabadság végét jelentené Magyarországon.

Ismeretes, a médiaszakma szerint a reklámadóból durván 9 milliárd forint folyna be az államkasszába, ugyanakkor a nemzetgazdaságban 45 milliárdos kiesést, a médiavállalkozások zömének pedig beláthatatlan károkat okozna.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.