A szervezet kedden közleményt juttatott el az MTI-hez, miután L. Simon László (Fidesz) hétfőn beterjesztette az Országgyűlés elé a reklámadóról szóló törvényjavaslatot, amely sávokban határozza meg a reklámbevételek adóját. A Magyar Reklámszövetség arra kéri a médiavállalatokat és az iparág szakmai szervezeteit, hogy június 5-én, csütörtökön, vagyis a miniszteri eskütételekről szóló parlamenti ülésnapot megelőzően saját médiatípusuknak megfelelően tiltakozzanak.
A szövetség, amely más szakmai szervezetekkel együtt már korábban kifejezte tiltakozását, közölte: a kommunikációs iparág a nemzetgazdaság motorja, amelyet a kormánynak partnerként kellene kezelnie, nem pedig a működését veszélyeztető különadó alanyaként. Továbbra is azt kérik, hogy a javaslatot ne fogadja el az Országgyűlés.
Az akcióhoz egyelőre a TV2 és az RTL Klub csatornái csatlakoztak, akik csütörtökön este 19:15 és 19:30 között elsötétülnek, azokon műsort nem sugároznak.
A Magyar Újságírók Országos Szövetségének elnöksége is közleményben foglalt állást a reklámadó ellen. Mint írják, „a súlyos finanszírozási válsággal küzdő, társadalmi hivatását betölteni egyre kevésbé képes magyar sajtó elleni támadásként értékeli a reklámadó bevezetésére irányuló kormányzati törekvést. A sajtószabadságot és újságírói munkahelyeket fenyegető – párbeszéd és egyeztetés nélkül benyújtott – törvényjavaslatot a Magyar Újságírók Országos Szövetsége elutasítja”.
Mint arról korábban beszámoltunk meglehetősen nagy a bizonytalanság a tervezett reklámadó körül, aminek az egyik legnyilvánvalóbb jele, hogy L. Simon László a Kossuth rádió kedd reggeli adásában újabb ötleteket dobott be. Meglehetősen fércmunkának hat a törvénytervezet, mivel azt sem lehet tudni pontosan, mekkora lesz a legfelső adósáv mértéke, valamint hogy kikre terjedne ki a fizetés hatálya, miközben egy ehhez hasonló tervezetet már egy éve is benyújtottak. Érthetetlen, hogy ennyi idő alatt nem sikerült pontosan tisztázni a legfőbb részleteket.
Az érintett területen működő szakmai szövetségek és egyesületek közös közleményben egyöntetűen elutasították a reklámadó bevezetéséről szóló előterjesztést. Az RTL Magyarország szerint a reklámadó bevezetése durva kísérlet arra, hogy a kormány ellehetetlenítse az ország legnagyobb médiumát, amely „az elmúlt 17 évben bizonyította a pártoktól és így a kormánytól való függetlenségét”. A TV2 is tiltakozott a tervezet ellen, s egyúttal arra kérte a kormánypártokat, hogy álljanak el a reklámadó bevezetésétől.