Czunyiné Bertalan Judit – aki gondolkodási időt kért, mielőtt igent mondott az államtitkári felkérésre – a köznevelés vagy közoktatás közül egyértelműen az előbbi mellett foglalt állást.
Az intézmények állami fenntartásba vételéről és a Klikről azt mondta: indokolt volt az átszervezést centralizált formában végrehajtani. A napi rutin és hatékonyság érdekében ugyanakkor szükségesnek tart egyfajta decentralizációt a Klik átalakításakor – jelezte, hozzátéve: őszig szeretnének olyan intézkedéseket hozni a Klik és a fenntartói rendszer működtetésében, amelyek az iskolák és a pedagógusok életét könnyebbé teszik. Az esetleges személyi változásokról azt mondta: át kell tekinteni, hogy ez a szervezetrendszer milyen szakmai irányítással és személyi összetétellel működött. Neveket nem mondott, annyit jegyzett meg: „nyilván személyi döntések is lesznek”.
Czunyiné Bertalan Judit szerint az intézményrendszer működése, a döntéshozatal meggyorsítása érdekében át lehet gondolni a döntési szinteket, ezen belül azt, hogy mely munkáltatói jogok kerülhetnek az intézményvezetőkhöz, illetve tankerületek irányítóihoz.
Az Oktatási Hivatal és az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet esetleges átszervezéséről azt mondta: úgy látja, hogy sok dolgot párhuzamosan végeznek az oktatásirányításban.
A kerettantervi szabályozást az új államtitkár jónak tartja, ez most egy olyan rendszer, amely alkalmas a köznevelés tartalmi kereteinek szabályozására. Szerinte szakpolitikai vita van az ellenzék és a kormánypárt álláspontja között az alaptantervi szabályozás tartalmi megítélésében, a pedagógusok szabadságának korlátozásáról szó sincs. Úgy véli, hogy a tudás tartalmának minimumszintjét magasabban is meg lehet határozni annak érdekében, hogy bárhonnan érkezik egy gyermek, azonos feltételekkel léphessen ki az iskolapadból. A pedagógusok és az iskolarendszer alkalmas arra, hogy ez senkinek ne jelentsen problémát – mondta.
A 4, 6 és 8 osztályos iskolaszerkezetet jónak tartja, és vitatja azt az álláspontot, hogy ezek az intézménytípusok lefölöznék a tehetséges gyermekeket. Jelen formájában a gyermekek fejlődésének megfelelően képesek átadni a szükséges tudást – mutatott rá, és a felhívta a figyelmet a szabad iskolaválasztás lehetőségére.