Tarlós István szabadságra küldené Lázár Jánost

Szerinte nem az a lényeg, hogy az illegális bevándorlás kapcsán hányszor mondjuk ki Soros György nevét.

2018. 03. 08. 14:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Azt én nem mondom, hogy ügyes nyilatkozat volt ez ebben az időpontban – reagált Tarlós István (Fidesz–KDNP) főpolgármester szerdai sajtótájékoztatóján a Magyar Nemzet kérdésére, amelyben Lázár János Bécset becsmérlő szerdai Facebook-videóját firtattuk. Ugyanakkor felvetésünkre, mit tenne, ha egy másik ország minisztere ide jönne, és mondjuk a Hős utcában arról beszélne, sok itt a bevándorló, a kosz és a bűnözés, Budapest vezetője elsőre azt mondta: semmit nem szólna, mert ő főpolgármester, és nem miniszter. Majd egy gondolattal később azért kifakadt: „Lehet, hogy vannak nekünk is olyan barátaink, akiknek most valahogy egy kicsit pihenni kéne Hódmezővásárhely meg Bécs után. De hát ők is értékes emberek, és meg kell védjem Lázár Jánost egy másik szempontból, mert főpolgármesterként valójában mégiscsak miniszteri rangban vagyok, és ez megkönnyíti a véleményalkotás lehetőségét, eléggé szabadon nyilatkozhatom.” Tarlós István – mint kiderült – ezzel arra akart utalni, hogy szerinte Magyarországot állandóan cikizik Nyugatról, beleavatkoznak az ország belügyeibe, kritizálják a kormányt, a magyar politikusokat, nem egy esetben kettős mércét alkalmazva. Hangsúlyozta, ez nem egyszer történt meg: „Gondoljunk csak az előző osztrák kancellárra vagy a német Schulz nagymesterre.” Mint ismeretes, Ausztria korábbi kormányfője, Christian Kern és az Európai Parlament volt elnöke, Martin Schulz is élesen bírálta a hazánkat jelenleg irányító fidesz–KDNP-s kormányt és személyesen Orbán Viktor miniszterelnököt is. 

A főpolgármester kitért a Magyar Nemzet által még januárban feltárt ügyre, hogy az önkormányzat hajléktalanellátó szervezete, a Budapesti Módszertani Szociális Központ és Intézményei (BMSZKI) az elmúlt másfél évben csaknem száz menekült közül 65-öt juttatott fejenként több mint 72 ezer forintos lakhatási támogatáshoz. „Szó sincs arról, hogy az illegális bevándorlókat támogatnánk, ez hazugság!” – emelte ki Tarlós István. Állítása szerint az általuk – törvények és nemzetközi egyezmények alapján – ellátottak valójában „szabályos menekültek és nemzetközi védettség alatt álló oltalmazottak”. Lapunk munkatársának megjegyzésére, hogy a kormányzati kommunikáció az elmúlt években és a jelenlegi választási kampány idején is összemossa a menedékkérőket az úgynevezett migránsokkal, a főpolgármester kijelentette: „Nem az a lényeg, hogy az illegális bevándorlást erőltető személy vagy személyek nevét” – utalt Soros Györgyre és esetleges támogatóira – hányszor mondjuk ki. Hanem az, hogy a minket követő generációk sorsát meghatározó kérdésről van szó. ( ) Erre, azaz a bevándorlás kérdésére egyébként már évtizedekkel ezelőtt neves baloldali személyiségek is felhívták a figyelmet, cikkek, könyvek születtek a témakörben” – magyarázta Tarlós István, hozzátéve: „Aki kétségbe vonná a nemzetállamok, a hazafiság jelentését, forduljon nagy költőinkhez: Arany Jánoshoz, Petőfi Sándorhoz, Radnóti Miklóshoz és az általuk a témában írt versekhez.”

Még sokáig füstölnek a dízelautók

Nincs realitása annak, hogy 2026-2028 előtt kitilthatók legyenek a dízelautók Budapestről – jelentette ki Tarlós István. Mint mondta, bár Németországban a leginkább környezetszennyező gépkocsik korlátozása nemrég felvetődött, hazánk még nincs felkészülve erre. A főpolgármester szerint a magyarországi autóbuszok és teherautók zöme dízelhajtású, az újonnan vett autók tulajdonosait nem lehet egyik napról a másikra korlátozni a járműhasználatban, és a jogszabályi környezetet is meg kell teremteni. Jelenleg egyébként a főváros nem nem is mondhat ki semmilyen általános közlekedési tilalmat. Emellett azonban a tavaly novemberben életbe léptetett új szmogrendelet már szigorította a riasztási fokozat esetén a dízelüzemű autók és a robbanómotoros robogók közlekedését, s az előírások az idén, majd 2019 októberétől is további korlátozások jelentenek. Utóbbi időponttól, ha tényleges szmogriadót rendelnek el, a gépjárművek több mint a fele nem közlekedhet majd a városban. Természetesen mentességet kapnak majd többek között a BKV-buszok, a mentők, a rendőrök és a tűzoltók. A fővárosi közlekedésfejlesztés legfontosabb kérdése azonban egyelőre a 3-as metró felújítása. A főpolgármester ezzel kapcsolatban leszögezte: a metróvonal északi szakaszán tartó felújítást a déli szakasz követheti majd. A felújításra kiírt tenderen a jelentkezési határidő e hét kedden lejárt, a középső szakaszra viszont a meghosszabbított határidő szerint április 16-ig várják az ajánlatokat.  Az állomások akadálymentesítéséről sem zárultak még le a tárgyalások, de várhatóan több állomáson lesz úgynevezett ferdekabinos lift, mint a műszakilag kockázatosabb és drágább hagyományos. – A 3-as metró meghosszabbítási terveire is kiírtuk a pályázatot, azonban 2024 előtt nem is lehet számolni ezzel a nagyberuházással – szögezte le Tarlós István. (Sz. Zs.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.