A Budapest által az idén elnyert külföldi elismerések ellentmondanak a város tönkretételét hangoztató ellenzéki kritikáknak – mondta Tarlós István, a harmadik ciklusára készülő főpolgármester az M1 aktuális csatorna hétfő reggeli műsorában.
Tarlós István emlékeztetett, hogy Budapest márciusban elnyerte az Európa legjobb úti célja kitüntető címet, majd legutóbb az Economist brit hetilap szerint a legélhetőbb kelet-európai főváros lett. A lap szerint – folytatta – 2010 óta a világranglistán húsz helyet lépett előre Budapest, „toronymagasan megelőzve ezzel” nemcsak a kelet-európai országok fővárosait, hanem akkora metropoliszokat is, mint New York vagy London.
„Ezek után azt mondani, hogy mi tönkretettük ezt a várost, az nem egy kész röhej; ezek után szabadságharcot hirdetni, nem egy kész röhej?” – tette fel a kérdést a főpolgármester. Hangsúlyozta: az elismerések magukért beszélnek, figyelemmel arra, hogy az Economist értékelési szempontjai között szerepelnek olyanok – mint például stabilitás, infrastruktúra, közlekedés, kultúra, környezet –, amelyek a jelenlegi városvezetés munkájának „egyértelmű indikátorai”.
Még a baloldali szavazó is Tarlós győzelmére számít
Tarlós István nemcsak vezet a főpolgármesterségért folyó versenyben (a biztos szavazók 52 százaléka támogatja), de sokkal esélyesebbnek is tartják kihívóinál — derül ki a Nézőpont Intézet szombaton zárult fővárosi kutatásából. Karácsony Gergelynek különösen kiábrándító adat, hogy a magukat baloldali szimpatizánsnak nevezők 43 százaléka számít Tarlós és csupán 41 százalékuk az ellenzéki pártok jelöltjének győzelmére.
A főpolgármester elmondta, a fővárosnak működési hitele nincs, csak fejlesztési. Az ilyen hitelkeret nem keverendő össze a Karácsony Gergely ellenzéki főpolgármester-jelölt által vezetett Zugló súlyos működési, fizetésképtelenségi problémáival, akárhogy is megpróbálják a kettőt összecsúsztatni – közölte.
A főpolgármester emlékeztetett: 2010-ben 180 milliárd forint adóssággal vették át a fővárost, ehhez jött még a BKV majdnem 80 milliárd forintos működési adósságállománya. Ez utóbbi 2013-ban még – a törlesztéseket követően – 53 milliárd forint körül volt. A 3-as metró felújítását csak azután tudták elkezdeni, hogy a BKV adósságállományát a kormány 2015 közepén átvette. Előtte ezt fedezet nélküli kötelezettségvállalás miatt meg sem tehették volna – emelte ki Tarlós István.