A főpolgármester Gulyás Gergelytől kért halasztást

Hat hónappal halasszák el az új déli Duna-híd építésével kapcsolatos döntést! – kéri Karácsony Gergely Gulyás Gergelynek írt levelében. A főpolgármester szerint további társadalmi egyeztetésre volna szükség.

Magyar Nemzet
2020. 12. 18. 17:02
KARÁCSONY Gergely; GULYÁS Gergely
Budapest, 2019. december 12. Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezetõ miniszter (b) Karácsony Gergely fõpolgármester sajtótájékoztatót tart a Fõvárosi Közfejlesztések Tanácsának ülése után a Városházán 2019. december 12-én. MTI/Bruzák Noémi Fotó: Bruzák Noémi
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Levélben fordult Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszterhez Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere. Ebben arra kéri, ne szülessen döntés a pesti Duna-szakasz déli végére tervezett új folyami átkelővel, a Galvani híddal kapcsolatban addig, amíg egy általa javasolt újabb társadalmi egyeztetés le nem zajlik.

Ilyen lehet, ha megépül, az új dunai átkelő Fotó: UNStudió és a Buro Happold Engineering

Karácsony megemlíti levelében, hogy ugyan a Budapesti Fejlesztési Központ (BKF) végzett lakossági felmérést, de véleménye szerint ez kevés embert ért el. Megemlíti, hogy a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa a közösségi tervezés mellett kötelezte el magát.

Ahogy arról korábban beszámoltunk: a BFK felmérésében résztvevők túlnyomó többsége egyetért a híd megépítése kapcsán a belváros forgalomcsillapításának szükségességével függetlenül attól, hogy a közösségi közlekedést szokta igénybe venni, vagy autóval, kerékpárral közlekedik.

Az ellenzék képviselői közül többen már korábban támadták a Galvani híd építésének ötletét,

 

pedig ez megoldás lehetne a Budapestet, és elsősorban a belső kerületeket sújtó autós terhelésre. Mint azt a Magyar Nemzet megírta, Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója kifejtette:

„a számítások szerint az új híd – a főváros hatáskörébe tartozó belvárosi forgalomcsillapító intézkedések feltételezése mellett, de azok hatásán túl – Budapest és térsége közúthálózatán a külső kerületek közötti utak rövidítésével 2025-ben a közúti forgalmat mintegy százezer járműkilométerrel, míg 2040-ben már 170 ezer járműkilométerrel csökkenti naponta. Ennek hatása olyan, mintha Budapesten belül naponta 14 ezer gépkocsi egyáltalán el sem indulna.”

 

Karácsony a társadalmi vita lefolytatására azt a modellt javasolja, amelyet a főváros ősszel klímaügyi kérdések megvitatására alkalmazott.

Furcsa „civilek” a hídépítés ellenzői között

A Magyar Nemzet korábban beszámolt arról, hogy Karácsony Gergely főpolgármester nemrég egy Facebook-bejegyzésében a Határ úti Kiserdőért „aggódva” írta, hogy a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában (FKT) kezdeményezi a új Duna-hídhoz kapcsolódó úthálózatról való döntés elhalasztását, holott korábban nem volt kifogása a beruházás megvalósítása ellen. Figyelemre méltó, hogy a főpolgármester a KörTér nevű „civil csoport” petíciójára hivatkozott, amely olyan gazdasági tevékenységet végez, mint asztrológiai szolgáltatások nyújtása, kismamajóga és ayurvédikus masszázs, tehát szó szerint semmi közük az új Duna-hídhoz. A másik hivatkozott „civil csoport”, a Van más út – Összefogás a Kiserdőért sem bejegyzett civil szervezet, hanem egy saját honlappal sem rendelkező Facebook-csoport, ráadásul azt sem tudni, hogy a nem egészen háromezer követőjükből hányan budapestiek.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.