időjárás 17°C Emőd 2022. augusztus 9.
logo
A balos sajtómunkások alapos instrukciókat kapnak a Soros György-féle NGO-któl

Soros emberei: lejáratásról beszél, vagy hallgat a baloldal sajtója

Munkatársunktól
2022.02.11. 05:55
Soros emberei: lejáratásról beszél, vagy hallgat a baloldal sajtója

A baloldali médiában vagy sajátos narratíva alapján idézték, vagy agyonhallgatták a Magyar Nemzet Soros embereiről szóló, február 2-án indult cikksorozatát, amelyben azt lepleztük le, hogy Brüsszelben kettős mércét alkalmaznak hazánk és Lengyelország ellen. Az írásokból kiderül az is, hogy ha baloldali lenne a miniszterelnök, máshogy állna hazánkhoz a balliberális újságírók által uralt média, illetve az Európai Unió. A cikksorozat szerint a baloldali sajtómunkások alapos instrukciókat kapnak a Soros György-féle NGO-któl (nem kormányzati szervezetektől).

Lapunk egy ismeretlen e-mail-címről érkezett, többórányi Skype-interjú bemutatásával idézte Andrej Noskót, a Soros György által finanszírozott Open Society Foundations egyik egykori igazgatóját, Kálmán Mátyást, a 24.hu és az Index korábbi munkatársát, illetve Dalibor Rohacot, egy amerikai kutatóintézet munkatársát. Nosko gyakorlatilag elismerte, hogy Magyarország és Lengyelország ellen igaztalan, elfogult kampány zajlik az unióban. Mivel szerinte nincsenek megfelelően felkészült és a magyar nyelvet beszélő külföldi újságírók, ezért mindig csak másodlagos forrásokból tájékozódnak, amelyek eleve torzítanak. Szerinte „a szlovák Robert Fico és a román Victor Ponta voltak azok a szocialisták, akik a leghangosabban kritizálták Orbán Viktort, de amikor a sajátjaikat lehetett volna okkal bírálni, akkor néma csöndben maradtak”. Kálmán Mátyás arról beszélt, hogy 

a baloldali újságírók munkájuk során alapos instrukciókat kapnak arról, hogy kikkel beszélhetnek. Kitért rá, miként függnek a különböző NGO-któl (nem kormányzati szervezetektől), amelyek manipulálják vagy akár megvesztegetik a Magyarországról tudósítókat, akik sok esetben erősen torzítva írják meg a hazánkban történő eseményeket. 

Szerinte az NGO-k függő helyzetbe hozzák az újságírókat azzal, hogy meghívják őket Brüsszelbe és Strasbourgba, majd utasítják őket, hogy hova menjenek és kivel beszéljenek.

A Politico című lap február 4-i, Bayer Lili által jegyzett cikke említi először cikksorozatunkat, úgy fogalmazva, hogy déja vu érzésük van, mert a 2018-as országgyűlési választások előtt egy részben volt izraeli titkosszolgálati alkalmazottakból álló izraeli cég emberei több magyarországi, illetve magyar kötődésű, a kormány által rendre „Soros-ügynöknek” bélyegzett civil szervezet munkatársait próbálták lejáratni. 

A Nosko által elmondottakról szóló újabb, február 6-án megjelent cikkünket röviden idézte az Index és az Infostart. 

Ugyanezen a napon foglalkozott először a témával a Soros György által támogatott Átlátszó.hu, amely ugyan érdemben nem szemlézte írásaink tartalmát, 

ám arról részletesen írt, hogy szerintük a Magyar Nemzet birtokába jutott interjúk gyanús körülmények között, titkosszolgálati módszerekkel készülhettek, az elhangzott mondatokat pedig kiragadták az eredeti szövegösszefüggésükből. Szerintük a történet hátterében feltűnik egy állítólagos közel-keleti milliárdos, aki társaival együtt megtévesztő álláshirdetések feladása révén került kapcsolatba több magyarországi szakemberrel, akinek nyilatkozatát felhasználva segíthetik a Fidesz választási kampányát. Az Átlátszó.hu cikkének szerzője, Horn Gabriella nyilatkozott is február 8-án a Klubrádió Reggeli gyors című műsorában. A Soros által támogatott lap február 9-én további cikket szentelt a témának, miszerint a titkosszolgálati módszerrel készített beszélgetések „újabb áldozataira” bukkantak, akik „nevük elhallgatását kérték”. 

A Telexen február 9-én foglalkoztak az üggyel, aznap reggel jelent meg a Valakik jól felépített kamutörténettel húztak ki meredek mondatokat civilekből, majd a kormánymédiánál landolt az anyag című cikkük, amely egy az egyben az Átlátszó narratíváját vette át. A Népszava online felületén szintén ugyanezen a napon, február 9-én este publikálták az Összevágott, kamuvideós „leleplezéssel” próbálta lejáratni a kormánykritikus civileket a Magyar Nemzet című cikket, idézve az Átlátszón korábban megjelenteket. A témával kapcsolatban azóta újabb írást nem közöltek, a leleplező felvételek szerintük gyanús készítési körülményein túl a Soros emberei által elmondottak tartalmával nem foglalkoztak, azokat érdemben nem cáfolták. 

Borítókép: Andrej Nosko, a Nyílt Társadalom Alapítvány korábbi igazgatója (Fotó: Facebook)

SOROS EMBEREI

Kockázatot jelentenek az álcivilek

A dosszié összes cikke
Hírlevél feliratkozás
Nem akar lemaradni a Magyar Nemzet cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi naponta elküldjük Önnek legjobb írásainkat.