Egy átlagos hosszúságú utazás során akár három-négy alkalommal is találkozhatnak kéregetőkkel, harmonikásokkal a közösségi közlekedést igénybe vevők a 4-es, 6-os villamos vonalán, ebből a szempontból a körúti villamosvonal, illetve a metrók számítanak a legkritikusabb járatoknak. A 4-es, 6-os és az 1-es villamosvonalak tipikusan a legbalhésabb járatok közé tartoznak, itt a leggyakoribb a konfliktushelyzet, a zsebtolvajlás és a legtöbb hajléktalan, kéregető.
A BKK tud a problémákról, a Magyar Nemzet kérdésére elmondták: biztonsági szolgálatuk munkatársai a nap 24 órájában, szúrópróbaszerűen járőröznek a legforgalmasabb vonalakon.
„A BKK minden munkatársa azon fáradozik, hogy utasaink a járműveinken kényelemben utazzanak és biztonságban érezzék magukat. Vannak ugyanakkor olyan társadalmi jelenségek, pl. a mélyszegénység, amelynek következményeivel a közterületeken, és néha a járműveken is szembesülnek az emberek. Miközben mélyen együttérzünk a rászorulókkal, nehéz helyzetben lévőkkel, az utasaink igényeit is szem előtt kell tartanunk, így igyekszünk az ilyen helyzeteket emberséggel, de hatékonyan kezelni” – írta válaszában a BKK. Hozzátették: jegyellenőreik bevonásával, valamint a BRFK és a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság munkatársaival együttműködésben rendszeresen tartanak ellenőrzéseket a járműveken és a megállókban.
Ezek közé tartozik a 4-es és a 6-os villamos vonala, amelyen még nagyobb hangsúlyt fektetünk az utasok biztonságérzetének növelésére. A BKK Biztonsági Szolgálat kiemelt létszámú jelenlétén túl a jegyellenőrök is nagyobb számban vannak jelen ezeken a járműveken. Az ellenőrzéseket végző munkatársaink az utasok nyugalmát zavaró személyt figyelmeztetik, szükség esetén pedig kizárják az utazásból
– tették hozzá.
Megjegyezték: az első ajtós felszállásnál – amelynek körét folyamatosan bővítik a busz- és trolijáratokon – a járművezető eleve ki tudja szűrni az utazási feltételeket be nem tartókat.
Kérdésünkre a közlekedési központ közölte, hogy zaklatás esetén a BKK biztonsági szolgálat egyenruháját viselő személy- és vagyonőröknek, valamint a járművön szolgálatot teljesítő jegyellenőröknek lehet jelezni.
„Amennyiben a járművön nincs jelen a BKK Biztonsági Szolgálat, és azon jegyellenőrök sem tartózkodnak, indokolt esetben a járművezetőnek jelezhetik a problémát. A járművezető az információt a diszpécserközpontnak továbbítja, ahol gyors döntés után értesítik a BKK mobil biztonsági egységét, súlyosabb rendzavarás esetén a rendőrséget” – hívta fel a figyelmet a BKK.