Kéregetők lepték el a 4-es, 6-os villamos vonalát

Mindennapossá vált, hogy a nagykörúti villamosokon, a metrókon egyre agresszívabb kéregetők zavarják az utasokat. A legkritikusabb járat a 4-es, 6-os villamos vonala, ahol egy átlagos, húsz perces utazás alatt akár három-négy kéregetővel kénytelenek találkozni az utasok. A Budapest Közlekedési Központ (BKK) tud a problémáról: mint lapunk érdeklődésére közölték, mélyen együttéreznek a rászorulókkal, ezért az ilyen helyzeteket igyekeznek emberséggel, de hatékonyan kezelni.

2023. 03. 09. 10:33
Budapest, 2020. november 29. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) 6-os vonalán közlekedõ modern Combino villamos a Margit hídon. MTVA/Bizományosi: Juhász Gábor *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû – különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó szerzõje/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt. Fotó: Juhász Gábor
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy átlagos hosszúságú utazás során akár három-négy alkalommal is találkozhatnak kéregetőkkel, harmonikásokkal a közösségi közlekedést igénybe vevők a 4-es, 6-os villamos vonalán, ebből a szempontból a körúti villamosvonal, illetve a metrók számítanak a legkritikusabb járatoknak. A 4-es, 6-os és az 1-es villamosvonalak tipikusan a legbalhésabb járatok közé tartoznak, itt a leggyakoribb a konfliktushelyzet, a zsebtolvajlás és a legtöbb hajléktalan, kéregető. 

A BKK tud a problémákról, a Magyar Nemzet kérdésére elmondták: biztonsági szolgálatuk munkatársai a nap 24 órájában, szúrópróbaszerűen járőröznek a legforgalmasabb vonalakon.

„A BKK minden munkatársa azon fáradozik, hogy utasaink a járműveinken kényelemben utazzanak és biztonságban érezzék magukat. Vannak ugyanakkor olyan társadalmi jelenségek, pl. a mélyszegénység, amelynek következményeivel a közterületeken, és néha a járműveken is szembesülnek az emberek. Miközben mélyen együttérzünk a rászorulókkal, nehéz helyzetben lévőkkel, az utasaink igényeit is szem előtt kell tartanunk, így igyekszünk az ilyen helyzeteket emberséggel, de hatékonyan kezelni” – írta válaszában a BKK. Hozzátették: jegyellenőreik bevonásával, valamint a BRFK és a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság munkatársaival együttműködésben rendszeresen tartanak ellenőrzéseket a járműveken és a megállókban.

Ezek közé tartozik a 4-es és a 6-os villamos vonala, amelyen még nagyobb hangsúlyt fektetünk az utasok biztonságérzetének növelésére. A BKK Biztonsági Szolgálat kiemelt létszámú jelenlétén túl a jegyellenőrök is nagyobb számban vannak jelen ezeken a járműveken. Az ellenőrzéseket végző munkatársaink az utasok nyugalmát zavaró személyt figyelmeztetik, szükség esetén pedig kizárják az utazásból

– tették hozzá. 

Megjegyezték: az első ajtós felszállásnál – amelynek körét folyamatosan bővítik a busz- és trolijáratokon – a járművezető eleve ki tudja szűrni az utazási feltételeket be nem tartókat. 

Kérdésünkre a közlekedési központ közölte, hogy zaklatás esetén a BKK biztonsági szolgálat egyenruháját viselő személy- és vagyonőröknek, valamint a járművön szolgálatot teljesítő jegyellenőröknek lehet jelezni.

„Amennyiben a járművön nincs jelen a BKK Biztonsági Szolgálat, és azon jegyellenőrök sem tartózkodnak, indokolt esetben a járművezetőnek jelezhetik a problémát. A járművezető az információt a diszpécserközpontnak továbbítja, ahol gyors döntés után értesítik a BKK mobil biztonsági egységét, súlyosabb rendzavarás esetén a rendőrséget” – hívta fel a figyelmet a BKK.

 

Borítókép: 6-os villamos (Fotó: Juhász Gábor)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.