Az egykori SZDSZ-es szociológus neve az elmúlt években is előkerült a magyar sajtóban. A dollármédiát bemutató sorozatában az Origó számolt be arról 2022 decemberében, hogy Somogyi Márki-Zay Péter kampánya környékén is felbukkant. Kész Zoltánnal együtt vett részt az úgynevezett Polgári Platformban, mely szervezet egyik digitalizációs tanulmányát a baloldali összefogás választási programjába is bevették. Ennek kapcsán maga Somogyi közölte 2021 decemberében, hogy megállapodás született az ellenzék közös miniszterelnök-jelöltje, Márki-Zay Péter és a Polgári Platform (PP) civil szervezet között.
Mindemellett pedig a Political Capital egykori vezetője a dollármédiában is komoly szereplőnek számít.
Közvetett tulajdonosként Somogyi is felbukkan a Nyugati Pályán nevű, az Egyesült Államok nagykövetsége által finanszírozott közösségi médiaoldal mögött.
Az USA követsége bizonyos propagandafeladatok ellátásával a Splendidea Communications nevű vállalkozást bízta meg, amely az Origó írása szerint több, mint százmillió forintnyi hirdetést tett közzé csak a Facebookon. Figyelemreméltó, hogy a Nyugati Pályán a Magyar Hang nevű portálon is fizetett megjelenést, de hirdetését a Válasz Online nevű internetes oldalon is elhelyezte.
A Splendidea egyébként 2021-ben 297 millió forintos nettó árbevételt ért el, az adózás előtti eredménye pedig 26 millió forint volt. A Jobbik stratégiáját kidolgozó Civitas Intézet honlapja szerint ugyanakkor Somogyi egy másik céggel, a Kommunikáció és Imázs Intézet Kft.-vel dolgozik be nekik, amely 2022-ben nyolcvanmilliós árbevétel mellett 13,5 millió forint adózás előtti eredményt ért el. Az egyedül Somogyi által tulajdonolt vállalkozás az elmúlt évben két alkalmazottal működött.
A Jobbik névváltásának hátterében álló szereplőket bemutató sorozatunk következő részében Kész Zoltán pályafutásával és az egykori nemzeti radikális párttal kapcsolatos korábbi állásfoglalásaival foglalkozunk.
Borítókép: Somogyi Zoltán szociológus (Forrás: Facebook)