Az Autóklub szerint a kerékpárosok érdekében rontották le a közúti közlekedés körülményeit

Dedikált kerékpársávot kapnak a biciklisek a Nagykörúton. A Magyar Autóklub szerint nem az a kérdés, hogy legyen-e kerékpárút, hanem az, hogy megtalálják-e a kompromisszumokat a városvezetés, a zöldtudatosság mellett kiálló civilek és a város közlekedési működőképességéért aggódó, felelősséget vállaló szakmai és társadalmi szervezetek.

2023. 04. 12. 15:26
null
Budapest, 2020. március 20. Egy kerékpáros és gyalogosok haladnak át az V. kerületi Kálmán Imre utcán. MTVA/Bizományosi: Juhász Gábor *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi igényért a fotó szerzõje/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt. Fotó: Juhász Gábor
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A főváros közösségi költségvetésének egyik győztes ötleteként valósul meg a Szent István körúti kerékpársáv, ezzel már a Nagykörút teljes szakaszán dedikált sávot kapnak a kerékpárral közlekedők. 

Kovács Kázmér ügyvéd, a Magyar Autóklub jogi bizottságának az elnöke a Magyar Nemzetnek elmondta: márciusban tizennégy pontban szedték össze a fővárosi környezettudatos struktúraváltás kérdéseivel kapcsolatos álláspontjukat. 

Szerintük: a fővárosi önkormányzat a kerékpáros közlekedés és az élhetőbb városi környezet érdekében a közúti közlekedés körülményeit rontó intézkedéseket hozott. Ilyen a Lánchíd lezárása, az M3 metrópótló buszsávok kerékpársávvá alakítása, a Pesti alsó rakpart kétütemű lezárása, a Kós Károly sétány lezárása, a Nyugati téri és más felüljárók elbontása és a két közúti sávos Rákóczi út.

„Kezelhetetlen helyzetet teremt, ha a városvezetés, a zöldtudatosság mellett kiálló civilek és a város közlekedési működőképességéért aggódó, felelősséget vállaló szakmai és társadalmi szervezetek nem tesznek meg minden tőlük telhetőt a jó kompromisszumok megtalálása érdekében. Már jelentős feszültség tapasztalható” – írták állásfoglalásukban. Az Autóklub leszögezte: vitán felül áll, hogy Budapest közlekedési rendszere a legélhetőbb európai városok példájának megfelelően fokozatosan a humanizálás és környezettudatosság irányába fejlődjön, de vita tárgya és megválaszolatlan kérdés, hogy mi legyen a közterületek funkcióváltásának üteme és korlátja.

„Ezt a hiányt közmegegyezéssel pótolni kell. Nem az a kérdés, hogy a városban szükség van-e humanizált Duna-partra, autóbusz előnyre, kerékpársávokra, hanem az, hogy az ilyen lépésekből hogyan, mikor és mennyit vigyünk véghez, illetve, hogy az eredményeket és hatásokat miként, mihez mérjük. A Nagykörút és a Lánchíd ügye, a Pesti alsó rakpart lezárása, az M3 metrópótló buszsávok kerékpársávvá alakítása, a Nyugati téri és más felüljárók elbontása egy megkezdett történet eleje csupán. A radikális környezettudatos oldal tarsolyában ezeken túl is vannak visszafejlesztési elképzelések. Fontos lenne ezeket a célokat nyíltan, őszintén, távlatosan megvitatni.” - közölte a Magyar Autóklub.

Lapunk a fővárosi önkormányzatnál érdeklődött, hogy a Nagykörútra vonatkozó kerékpársáv-bővítési terveikhez készítettek-e hatástanulmányt, illetve arról is tettünk fel kérdést, hogy a Szent István körúti kerékpársáv megépítéséhez mennyi parkolóhelyet vagy autósávot kell feláldozni. A kérdéseinkre nem érkezett válasz.


Borítókép: Kerékpárosok és gyalogosok (Fotó: Juhász Gábor)


 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.