Gyermekkorunkban mindannyian álmodozunk arról, hogy mik leszünk, ha nagyok leszünk. A legtöbben olyan hivatásban, szakmában gondolkodnak, amit később elfelejtenek, de vannak, akik kitartanak álmaik mellett. Ők néhány esetben nyílegyenesen, néha pedig kacskaringós úton, kitérők után érnek célt. A dunaharaszti Polónyi Tamás nagyrészt az utóbbi kategóriába tartozik, de a fiatalember történetében azért van egy meghatározó fordulat is. – Amikor kisgyermek voltam, mindig arról álmodoztam, hogy vasutas, leginkább mozdonyvezető leszek. Emellett szerettem barkácsolni, építeni is, így talán nem csoda, hogy annak idején már gyermekként készítettem szánkóhoz kapcsolható „vagonokat”, és azt játszottuk a többiekkel, hogy egy vonatot irányítunk – emlékezik vissza a férfi. Aztán nem lett mozdonyvezető, de a vasút iránti rajongása megmaradt.

Polónyi Tamás végül 2015-ben látta elérkezettnek az időt arra, hogy elkészítse élete első mozdonyát, amelyet az MD 40-as típus alapján alkotott meg. Az első munkát újabbak követték.
Lézerrel kivágott alapanyagok
A mozdonyok alapját rendre egy-egy bontott autó képezi, annak sok alkatrészét – így a motort és a váltót is – felhasználja, az alvázat zártszelvényből, a burkolatot lemezből építi. Nagyon sok elemhez lézerrel vágják ki az alapanyagot, ebben Polónyi Tamás alvállalkozókkal működik együtt. Így készülnek a mozdonyok kerekei is, a laposvasat pedig kézi hengerlő géppel hajlítja meg. Vagyis a kereket, ahogyan a gőzhengert vagy a kazánt is, darabokból rakja össze.
Az első, 2015-ben készített mozdonyt eladtam, a jármű egy tanyára került. A gazdának az volt a terve, hogy a birtokán síneket fektet le, és a szállítást nem traktorral, hanem vasúti szerelvénnyel oldja meg
– mondja a férfi. Polónyi Tamás még abban az évben létrehozta a Thomas Mozdonyépítő Műhely elnevezésű Facebook-oldalát. Ez alapján jött az újabb munka, egy gyermekszórakoztató park üzemeltetője rendelt meg egy kisvonatot, egy gőzmozdonyt és három kocsit. Ezt a férfi elkészítette ugyan, de a hajtással később akadtak gondok, mert a kezdeti megoldások nem működtek megfelelően. Ez a nehézsége annak, hogy úttörő munkát vállalt.