Karácsony szövetségesei felszámolnák az iskolák előtti, népszerű parkolási rendszert

Bár a diákok harmadát autóval viszik iskolába, a Levegő Munkacsoport beleállt a népszerű „Kiss & Ride” azaz „Puszi és Hajts” iskolai parkolási rendszerbe. A civil egyesület nemcsak azt tartaná elfogadhatónak, ha az elterjedt módszert megszüntetnék, szerintük további szigorításra lenne szükség. A Karácsony Gergely főpolgármester által preferált szervezet számos javaslatot tett fővárosnak, több esetben befogadták az ötleteiket.

2023. 08. 30. 20:54
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Lehet, hogy nem leszünk népszerűek, de ennek az egyre jobban terjedő megoldásnak mi egyáltalán nem vagyunk hívei! A „Kiss & Ride” parkolóknak egyetlen előnye, hogy nem a forgalmi sávban áll meg a szülő, amíg csemetéje kiszáll – írta közösségi oldalán a Levegő Munkacsoport a pénteki tanévkezdés apropóján.

A „Puszi és Hajts” nem véletlenül hódította meg a világot, hiszen a módszerrel 

az autóval gyermeküket szállító szülők csak addig állnak meg az iskola előtt, amíg a gyermekük kiszáll a járműből, majd továbbhajtanak, így nem tartják fel az utca forgalmát. 

Ezt a népszerű parkolási rendszert rúgná fel a civil szervezet. Szerintük értékes közterületet vesz el rövid távú parkoláshoz, ösztönöz az autóval való közlekedésre, az iskolák környékén semmivel nem lesz kisebb a légszennyezés, és rossz példát mutat a gyereknek fenntarthatósági szempontból.

– Ehelyett az iskolautcák program országos megvalósítása lenne a cél. Az iskola utcájába a reggeli és a délutáni csúcs idején kizárólag az ott lakók hajthassanak be, szülők, csemetéjüket autóval hozva nem. Gyalogosan, kerékpárral, közösségi közlekedéssel érkezve a gyerekek mentális képességei is javulnak a hátsó ülésen üldögéléssel szemben – javasolja a  szervezet.

A poszt alatt több hozzászóló elmondta, hogy három gyereket kerékpárral szállítani lehetetlen, az időjárási viszontagságokról már nem is beszélve. A Levegő Munkacsoport szerint mindezek csak kifogások, és nem a gyerekek érdekét, hanem a szülők kényelmét szolgálják. A civil szervezet számos javaslatot tett Karácsony Gergely főpolgármesternek, a munkacsoport folyamatos egyeztetéseken vesz részt a főváros életében, zöldprogramok kidolgozásában. Több autósellenes döntésben is döntő javaslatokkal élhettek.

Egy 2020-as felmérés szerint a legtöbb hazai gyermek gyalog jár iskolába. A válaszadók 29 százaléka tömegközlekedéssel, 23 százaléka autóval viszi gyermekét, míg 12 százalék a kerékpáros megoldást favorizálja. A fennmaradók rollert, gördeszkát, korcsolyát vagy akár robogót használnak az iskolába vezető útjuk során.

Azon gyerekek aránya, akiket autóval visznek iskolába, Budapesten (30 százalék) és a megyei jogú városokban a legmagasabb (31 százalék). A felmérés szerint a legtöbb gyermeknek három-öt kilométeres ingázást kell megoldania, csaknem minden harmadik gyerek (28 százalék) ilyen messze lakik az iskolájától. A diákok közel harmadának kevesebb mint három kilométert kell megtennie. A közoktatásban tanulók majdnem negyede tíz kilométernél is messzebbre jár naponta. Az autóval utazók többsége az iskolába vezető utat 5–30 perc között teszi meg, míg a gyermekek két százalékát naponta egy óránál is többet fuvarozzák a szüleik.

Borítókép: Kiss & Drive (Forrás: Wikipédia)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.