Súlyos következményei lehetnek Karácsonyék döntésének

A védett kerékpársávokkal a 100E népszerűségét veszélyezteti Budapest vezetése, pedig a repülőtéri járat a taxiktól szerzett utasokat, és milliárdos bevételt termel a forráshiánnyal küzdő Budapesti Közlekedési Központnak. Vitézy Dávid minden informális csatornán jelezte aggályait a BKK-nak, ám ez sem hatotta meg a döntéshozókat.

Magyar Nemzet
Forrás: VG2023. 08. 30. 11:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egymás után a harmadik hónapban is az időjárást okolja a mikromobilitási forgalom csökkenéséért a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) – derül ki a cég közlekedési riportjából, amelyet a VG szúrt ki. Mint írták, a legfrissebb, júliusi adatok alapján csaknem 904 ezren haladtak át a 12 mérési ponton, ami hét százalékkal kevesebb a tavalyi hetedik hónaphoz képest. Úgy tűnik, a megosztott rollereket használókat kevésbé zavarta az eső, az általuk generált forgalom 32 százalékkal nőtt éves alapon.

A reptéri buszvonalakon is rekordforgalmat regisztrált a BKK júliusban, a 27. héten például 102 ezren használták a 100E és 200E jelű járatokat – az előbbi a Formula–1-es Magyar Nagydíj előtt és után is rendkívül népszerű volt –, a Fővárosi Önkormányzat döntése viszont a 100E helyett ismét a taxizás felé terelheti az utasokat.

Az utasok inkább a taxit választják a BKK-járat helyett - mindezt Karácsonyék döntése miatt (Fotó: Mirkó István)

Mint korábban beszámoltunk róla, az átgondolatlanul kihelyezett karók miatt a mentők, a taxik, és mint kiderült, a repülőtéri busz sem nem tud haladni a megszokott ütemében a dugókkal terhelt forgalmas úton, még a nyári időszakban sem. A reptéri expressz járat normál esetben 34 perc alatt ért ki a repülőtérre, ám az Üllői úti csúcsban majd egy órára van szüksége ahhoz, hogy célt érjen, azaz 20-30 perces csúszással érkeznek meg a repülőjárathoz érkező utasok.

 

A buszközlekedés kárára jött létre

Vitézy Dávid, a BKK volt vezérigazgatója, egykori közlekedési államtitkár közösségi oldalán rávilágított: a 100E a semmiből óriási utasforgalmat épített fel, sok milliárd forint bevételt termel a BKK-nak, és nem más járatoktól, hanem a taxiktól szerzett utasokat. Ötven taxi helyett jár egy darab csuklós busz. Ez pontosan az a módváltás, ami a város stratégiai céljaiban szerepel, és ezt a buszsáv tette lehetővé. Csökkentek a dugók és a környezetszennyezés – írta Vitézy Dávid. Hozzátette: mindezzel megy szembe, hogy az Üllői úton a buszsáv helyett védett kerékpársávot alakítottak ki, és itt fordult elő először Budapesten az, hogy a kerékpáros infrastruktúra nem az autós közlekedés, hanem a buszközlekedés kárára jött létre.

Vitézy Dávid kifejtette, hogy minden informális csatornán jelezte aggályait a BKK-nak, ám ez sem hatotta meg a döntéshozókat, pedig nehéz ma olyan tömegközlekedéssel foglalkozó szakembert találni, aki azonosulna az Üllői úti buszsáv megszüntetésével.

A volt államtitkár megjegyezte: a repülőtéri BKK-buszokat ma már annyian használják, mint amennyien taxiznak, a 100E-n a 2200 forintos jegyár mellett is hetente 45-50 ezer ember utazik, ha pedig dugóba kényszerítik a buszokat, alighanem a 200E-ről való átszállás és a légkondi nélküli 3-as metró helyett a taxit fogják választani az utasok.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Mirkó István)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.