Szeptembertől bankkártyával is lehet jegyet vásárolni a távolsági sárga Volánbuszokon, ezt Lázár János építési és közlekedési miniszter jelentette be. Emellett megmarad a készpénzes jegyvásárlás lehetősége is. A budapesti helyközi járatok közül csak a repülőtéri vonalon lehetséges bankkártyával vonaljegyet venni.
Hiába jelentkezett a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) új innovációs fejlesztéssel, a Pay&GO rendszerrel, közlésük szerint nem tervezik kiterjeszteni a reptéri járaton és az M1-es metrón kívül más viszonylatra. Az első ajtós felszállás rendszerét használó járatoknál pedig nagy szükség lenne a bankkártyás fizetés lehetőségének a megteremtésére. Úgy tűnik, a megoldás adott, ám a szándék egyelőre nem.
„Határozottan nem célunk arra ösztönözni az utasokat, hogy a járművezetőnél váltsanak jegyet” – közölte a Budapest Közlekedési Központ a Magyar Nemzet kérdésére. Mint írták: a BKK a jegyértékesítési területen, csakúgy, mint az általa végzett minden szolgáltatás esetében egyszerre kívánja az ügyféligényeket, illetve a fenntarthatósági és kényelmi szempontokat figyelembe vevő XXI. századi megoldásokat alkalmazni. Ezért is biztosít többféle lehetőséget a jegyvásárlásra és ezért fejleszti folyamatosan ez irányú digitális szolgáltatásait.
„Elsősorban arra biztatjuk utasainkat, hogy a folyamatosan új funkciókkal bővülő BudapestGO alkalmazásban, digitálisan vásárolják meg jegyüket, bérletüket, amelyek érvényesítése az NFC technológia bevezetésének köszönhetően tovább egyszerűsödött.
A BudapestGO felhasználóbarát működésének köszönhetően az alkalmazást több mint négymilliószor letöltötték, és ma már minden harmadik BKK-bérletet digitális formában vásárolják meg az utasok”
– indokolt a közlekedésszervező cég. A BKK a turistákkal rugalmasabb: folyamatban van a Pay&GO tesztelése a 100E vonalon és az M1-es metrón. Ennek a technológiának köszönhetően az ügyfelek egy érintéssel, bankkártyájukkal vagy okoseszközükkel a járművezetők közreműködése nélkül, néhány tizedmásodperc alatt tudnak jegyet vásárolni és érvényesíteni.
Az új rendszer sem indult zökkenőmentesen, ugyanis többen arról számoltak be, hogy többször vette le a jegy árát a rendszer, mert nem volt egyértelmű az utasok számára, hogy már kifizették a jegy ellenértékét, és többször próbálkoztak. Ami a reptéri járatnál több ezer forintjukba került.