Ritkítás már múlt héttől
A fentiekből úgy tűnik, kompenzálni próbál a BKK, miután pár napja kiderült,
drasztikus pénteki és hétfői járatritkításokkal teszi nehezebbé a társaság a fővárosban közlekedők mindennapjait. Ráadásul a csütörtök reggeli bejelentés a péntek reggeli csúcsidőben már életbe is lépett, és hatását minden érintett járaton közlekedő megérezte.
Nem meglepő módon a ritkábban közlekedő járatokon igazi zsúfolt tömegjelenetek zajlottak, amiről Vitézy Dávid a közösségi oldalán fotókat is megosztott. A közlekedési szakember úgy fogalmazott,
ennyi vonalat érintő járatritkítási csomagot utoljára tizenöt éve Hagyó Miklós, Demszky Gábor korábbi főpolgármester helyettese próbált a városra erőltetni, de akkoriban legalább volt előzetes egyeztetés a menetrendi változásokról, így tudták végül megakadályozni a ritkítást.
A főpolgármester azzal indokolta a lépést, hogy a home office-nak és a rugalmas munkabeosztásnak köszönhetően az átlagosnál kevesebben utaznak ezeken a napokon.
A BKK azzal érvelt, hogy csak egy-másfél perccel járnak ritkábban a buszok és villamosok, szerintük ez nem fog fennakadást okozni. Vitézy Dávid azonban felhívta a figyelmet, hogy a város legzsúfoltabb, legfontosabb járatait ritkították a csúcsidőben. – Ilyenkor eleve nem a várakozási idő, hanem a kapacitás a fő szempont – hangsúlyozta.
A BKK vezérigazgatója aztán elismerte, hogy hibáztak.
Erről sajnos sokkal látványosabban, hangsúlyosabban és hamarabb kellett volna kommunikálnunk, én ezért elnézést kérek
– mondta Walter Katalin, és hozzátette: „a BKK sokkal pontosabban tudja megítélni akár járatonként az utasszám alakulását, mint mondjuk tíz éve, és ezt nemcsak a döntést megelőzően tették meg, hanem fenn is tartják”.
– Önmagában az az intézkedés, amit meghoztunk, az adatalapon, mindent elemezve történt, és természetesen az volt kezdetektől fogva az elképzelésünk, hogy ezt folyamatosan fogjuk monitorozni, és amennyiben szükség van beavatkozásra, akkor azt meg fogjuk tenni – érvelt a vezérigazgató, aki ezzel próbálta megmagyarázni az intézkedést, amelynek célja szerinte az, hogy az „átcsoportosítások révén fejleszteni tudják más járatok vonalát”.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) járatrikítása összesen 53 kifejezetten fontos és kihasznált járatot érint.