Újabb változásokat jelentett be a BKK

A társaság mostani döntése februárban lépne életbe.

2024. 01. 23. 11:48
null
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Járatritkítás után járatbővítésről számolt be a BKK. A társaság közlése szerint idén hónapról hónapra, folyamatosan bővülnek az utazási lehetőségek, elsősorban a külsőbb kerületekben élők számára: többek között Újpesten, Kőbányán és Rákosmentén lehet majd kevesebb átszállással és gyakrabban közlekedő járatokkal utazni – közölte a Budapesti Közlekedési Központ BKK, amely állítása szerint

járatsűrítéseket, valamint 12-14 hálózati fejlesztést hajt végre, amelyekhez a társaság 243 millió úgynevezett férőhely-kilométerrel több szolgáltatást tud biztosítani, ami 2023-hoz képest várhatóan több mint kétmillió új, közösségi közlekedéssel megtett utazást jelent.

A tervek szerint február 5-től bővül a 298-as telebusz útvonala, valamint új, 275-ös autóbuszjárat indul Rákoscsaba-Újtelep térségében, és segíti a vasút megközelítését. A kertvárosi környezetben közlekedő kisbuszokkal új térségek (például az óvoda) is elérhetők lesznek, ahol az utasok eddig csak gyalog vagy autóval tudtak közlekedni. A térségben változik a 176E autóbusz útvonala, amelynek megállóját egy iskola közelébe helyezik.

 

Ritkítás már múlt héttől

A fentiekből úgy tűnik, kompenzálni próbál a BKK, miután pár napja kiderült,

drasztikus pénteki és hétfői járatritkításokkal teszi nehezebbé a társaság a fővárosban közlekedők mindennapjait. Ráadásul a csütörtök reggeli bejelentés a péntek reggeli csúcsidőben már életbe is lépett, és hatását minden érintett járaton közlekedő megérezte.

Nem meglepő módon a ritkábban közlekedő járatokon igazi zsúfolt tömegjelenetek zajlottak, amiről Vitézy Dávid a közösségi oldalán fotókat is megosztott. A közlekedési szakember úgy fogalmazott,

ennyi vonalat érintő járatritkítási csomagot utoljára tizenöt éve Hagyó Miklós, Demszky Gábor korábbi főpolgármester helyettese próbált a városra erőltetni, de akkoriban legalább volt előzetes egyeztetés a menetrendi változásokról, így tudták végül megakadályozni a ritkítást.

A főpolgármester azzal indokolta a lépést, hogy a home office-nak és a rugalmas munkabeosztásnak köszönhetően az átlagosnál kevesebben utaznak ezeken a napokon.

A BKK azzal érvelt, hogy csak egy-másfél perccel járnak ritkábban a buszok és villamosok, szerintük ez nem fog fennakadást okozni. Vitézy Dávid azonban felhívta a figyelmet, hogy a város legzsúfoltabb, legfontosabb járatait ritkították a csúcsidőben. – Ilyenkor eleve nem a várakozási idő, hanem a kapacitás a fő szempont – hangsúlyozta.

A BKK vezérigazgatója aztán elismerte, hogy hibáztak.

Erről sajnos sokkal látványosabban, hangsúlyosabban és hamarabb kellett volna kommunikálnunk, én ezért elnézést kérek

– mondta Walter Katalin, és hozzátette: „a BKK sokkal pontosabban tudja megítélni akár járatonként az utasszám alakulását, mint mondjuk tíz éve, és ezt nemcsak a döntést megelőzően tették meg, hanem fenn is tartják”.

– Önmagában az az intézkedés, amit meghoztunk, az adatalapon, mindent elemezve történt, és természetesen az volt kezdetektől fogva az elképzelésünk, hogy ezt folyamatosan fogjuk monitorozni, és amennyiben szükség van beavatkozásra, akkor azt meg fogjuk tenni – érvelt a vezérigazgató, aki ezzel próbálta megmagyarázni az intézkedést, amelynek célja szerinte az, hogy az „átcsoportosítások révén fejleszteni tudják más járatok vonalát”.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) járatrikítása összesen 53 kifejezetten fontos és kihasznált járatot érint.

Borítókép: Karácsony Gergely a metrón (Fotó: Havran Zoltán)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.