A jelenlegi baloldali városvezetés által kinevezettek sorra távoztak a pécsi cégek élőről, és mindegyik hátterében nagyjából ugyanazok az okok álltak a háttérben: a vezetők a Bama.hu forrásai szerint ugyanis
összetűzésbe kerültek az önkormányzatot a háttérből behálózó elitista, vagyonos baloldali polip szereplőivel.
A Tettye vezérigazgatója már 2021-ben távozott
A Tettye Forrásház Zrt. élére 2020 őszén kinevezett Brandstätter Gábor alig fél év után hagyta ott a vállalatot. Holott ő volt az, aki szakmai vonalról érkezett, de gyorsan felmérhette, hogy a balliberális vezetésű Pécsen a politikai háttéremberek akarata többet ér jelenleg, mint a szakmaiság.
A Zsolnay-vezért eltávolították
Hasonló konfliktusok miatt tehették ki 2022-ben Bleszity Pétert, a Zsolnay Kulturális Negyedet és a város számos kulturális intézményét irányító Zsök Nkft. igazgatói székéből. Helyére a karbantartásokért felelős üzemeltetési igazgatót, Hummel Márkot helyezték, akinek a munkájával Bleszity nem is volt elégedett. Bleszity a távozása után azt mondta, hogy „túl van ezen a borzalmon”.
A Tüke vezére felmondott
A Tüke Busz Zrt. volt vezérigazgatója, Bánkuti István nyíltan ugyan nem hangoztatta, hogy a vállalatnál az MSZP-s hatalomátvétellel nem ért egyet, sokáig ő sem tudta kezelni a cég körüli csiki-csukit, és 2023-ban végül inkább felmondott.
Bánkuti szakmai vonalról érkezett, egzisztenciálisan nem volt függésben a szocialistáktól, „vezérigazgatósága” is kényszerűség volt, hiszen hiába írtak ki pályázatot többször is a posztra, senki nem vállalta el. Helyére aztán Skutnik Tibor, a jelenlegi polgármester erőműves ismerőse került.
Buszos sztrájk jöhet Pécsen
Korábbi cikkünkben már beszámoltunk arról, hogy már csak két hete van arra a pécsi városvezetésnek, hogy megállapodjon a Tüke Busznál működő Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezettel (SZAKSZ) azért, hogy elkerüljék a kétnapos munkabeszüntetést január végén. Ennél is lényegesebb azonban, hogy a sofőrök elvándorlása miatt hosszú távon a városlakók érdeke lenne a béremelés, hogy legalább a már megkurtított menetrendet tartani lehessen.
– A keddi bértárgyaláson a Tüke Busz vezérigazgatója ismertette a munkáltató 2024. évre szóló bérfejlesztési ajánlatát, eszerint az autóbuszvezetők 16,5 százalékos alapórabér-emelésben, míg a többi állományban dolgozó munkavállalók 13 százalékos keresetfejlesztésben részesülnének – közölte a vármegyei lappal a Tüke Busznál működő szakszervezet.
Raposa Gábor, a SZAKSZ pécsi vezetője azt mondta, hogy a béremelési ajánlatot nem fogadták el, mert az távol áll a szakszervezet 25 százalékos emelésről szóló követelésétől. Hozzátette: azt kérte, hogy a vállalat vezetői menjenek vissza az önkormányzathoz, és kérjenek új számokat, mert a munkavállalók nem szeretnének reálbércsökkenést elszenvedni, mindenképpen magasabb emeléshez ragaszkodnak. A következő bértárgyalás egy hét múlva lesz, de kedden bejelentették, hogy ha nem sikerül megegyezni, akkor január 28–29-én sztrájkolnak.