Orbán Viktor: Magyarország kormánya a hídépítők kormánya

„Vasárnap a nemzeti egység nevében csak a békére szabad szavaznunk!”

2024. 06. 06. 9:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

–  Egy választási kampány kellős közepén vagyunk és komoly munka vár ránk a következő három napban – fogalmazott Orbán Viktor a Kalocsa–Paks Duna-híd, a Tomori Pál híd ma délelőtti átadásán. A miniszterelnök elmondta, hogy a választásoknak is mindig a végén van vége, ahogyan azt Rocky mondta a legendás filmben. Arra kérte a részvevőket, hogy segítsenek a Fidesz–KNDP kampányában. A kormányfő köszönetet mondott Süli Jánosnak (paksi országgyűlési képviselő, Fidesz–KDNP) és Font Sándornak (kalocsai országgyűlési képviselő Fidesz–KDNP), akik nagyon keményen küzdöttek a híd létrejöttéért, és azért, hogy ne halasszák el a beruházást.

– A nemzeti kormány a hidak átadásában profikká vált. Ezek közül is a Duna-hidak a specialitásaink. 2010 óta 19 hidat építettünk, előtte a szocialisták csak ötöt – jegyezte meg. Mint közölte, a magyar ember minden irányban élni akar, szemben a hegyi népekkel, akik elzárt kis völgyekben élnek. Szerinte a magyar ember nem bírja az elzártságot és összekötni akarja az elválasztott részeket és örül, hogy ezt végre Kalocsán és Pakson is sikerült megoldani.

A kalocsai sárköz a Kiskunságtól nyugatra, de a Dunától keletre eső terület. A világ egyik legszebb pontja, ám ez egy köztes terület, Magyarország egyik belső zárványa a miniszterelnök meglátása szerint. Ezt tükrözte eddig az úthálózat is. Az M5-ös autópálya messze esik innen, így annak gazdasági felhajtóereje itt nem tud érvényesülni, az M6-ostól pedig elválasztotta az ittenieket a Duna.

A rejtett aranytartalékok felszabadítása

Feladatunknak érezzük, hogy ezeket a területeket bekapcsoljuk az ország vérkeringésébe. Amikor ezt tesszük, az ország rejtett aranytartalékát szabadítjuk fel, így nem csak a helyiek életminősége javul, hanem erősödik az egész magyar gazdaság is

– mondta. Mint kifejtette, amikor 2010-ben visszatértek a kormányzásba, akkor nyugat-kelet megosztottság volt Magyarországon ami a fejlettséget illeti.

Ez nem csak természetellenes, hanem igazságtalan és káros volt az ország egésze számára. Ezért is alakították ki a Miskolc–Nyíregyháza–Debrecen gazdasági háromszöget. Ennek elkészülte után az észak-magyarországi világ más gazdasági minőséget képvisel majd.

Ezzel párhuzamosan kialakulhat egy Észak- és Dél-Magyarország közötti fejlettségi eltérés, ezt mielőbb el akarják tüntetni. Ehhez utakra és hidakra van szükség. 

Meggyőződése, hogy a dél-magyarországi térségek jelentősége felértékelődik a jövőben. 

Ebben a tervben kulcsszerepet játszik a Szerbia és Magyarország között zajló árukereskedelem, ami ezt a térséget a nyugat kapujává teszi. Az M6-os autópályát elvitték a határig, s ezzel a horvát területeket összekötötték Magyarországgal.

A következő lépés az, hogy a Szerbiából érkező forgalmat áttereljék erre, és ezzel bekössék Paks és Kalocsa környékét egy gyorsan fejlődő régióba. Pakson lesz új atomerőmű, Kalocsától nem messze halad el majd a Budapest–Belgrád vasútvonal, ami ennek a projektnek az egyik legfontosabb alapköve.

A híd, amelyet ma átadnak, Tomori Pál kalocsai érsek, magyar hadvezér nevét viseli. 

Egy óriási mementó ez a híd, arra emlékeztet bennünket magyarokat, hogy mekkora veszedelmet jelent a széthúzás háború idején

– jelentette ki Orbán Viktor. 

Tomori Pál élete örök példázat

– Tomori Pál élete és hősies halála a mohácsi csatában egy örök példázat arról, hogy mi történik akkor, ha a magyarok nem tartanak össze: idegen hatalmak játszóterévé válunk és az ország pusztulásnak indul – fogalmazott. – Ez a figyelmeztetés ma újra időszerű, amikor Európa a háborús készülődés állapotában van. Az egységet úgy lehet megőrizni, ha azt újra és újra kinyilvánítjuk, így a nemzeti egység jegyében csak a békére szabad szavazni június 9-én – tette hozzá.

Orbán Viktor jelezte, Magyarország kormánya a békés fejlődés kormánya, ami azt is jelenti, hogy a hídépítők kormány, majd a hídépítő kivitelezőknek üzente, hogy lehet tovább menni a folyó mentén délre és felkészül Mohács, mivel a tervek már készen vannak és ott fog megépülni a következő Duna-híd.

Kalocsa–Paks Duna-hid, Orbán Viktor
Fotó: Magyarépitők.hu

A 2021 februárjában kezdődött beruházásnak jelentős gazdaságélénkítő hatása várható a térségben. Az új Duna-híd kivitelezésnek köszönhetően Kalocsa és az M6-os autópálya, valamint Kalocsa és Paks között a menetidő a korábbi 55 percről hozzávetőlegesen 15 percre csökken. Az új híd és a hozzá kapcsolódó úthálózat fejlesztésének összértéke nettó 92 milliárd forint.

A kivitelező által közzétett adatok szerint a 946 méter hosszú hídba

  • közel 28 ezer köbméter betont építettek be,
  • a kész acélszerkezet súlya meghaladja az ötezer tonnát,
  • továbbá 418 kilométert tesznek ki a feszítőkábelek,
  • a folyószabályozási műtárgyakba és pillérvédelembe 82 300 tonna vízépítési kő került.

Borítókép: Orbán Viktor miniszterelnök (Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.