Míg a nemzetközi baloldal az egekig magasztalta, addig a konzervatív oldalból mély felháborodást váltott ki a párizsi olimpia megnyitója. A kritikák szerint a szervezők erősen átitatták a rendezvényt LMBTQ-ideológiával, és sokan úgy vélik: az est felháborító mélypontja Az utolsó vacsora című Da Vinci-festmény drag queen paródiája volt.
A hazai baloldalnak természetesen egy rossz szava nem volt a megnyitóról, sőt. A 444 közösségi oldalán cinikusan azt írta, „az olimpiamegnyitó nemzetközi közvetítése hirtelen eurovíziós hangulatba csapott át, elnémítva a magyar köztévés riportereket”. A Telex tudósításában pedig elismerősen úgy fogalmazott, hogy a hajós vonulás közé beékelt műsorban „tökéletesen állt össze a francia történelem, kultúra, sport és jelenkor, megfért A nyomorultak mellett az egyén politikai és szexuális szabadságáról szóló rész” is.
A Momentum minden szempontból ilyen megnyitóról álmodhatott
– jegyezte meg közösségi oldalán Dömötör Csaba. Az egykoron Fekete-Győr András és Donáth Anna nevével fémjelzett párt megfúrta hazánk pályázási lehetőségét az idei olimpia szervezésére. Ugyanakkor meggyőződéses szélsőbaloldali munkásságuk tükrében feltételezhető, hogy kimondottan tetszhetett nekik a műsor.
A hazai jobboldal azonban más véleményen volt a „rendhagyóra” sikerült megnyitóról. „Szeretjük a jó humort, de a péntek esti nem volt az. Szent dologból gúnyt űzni nemcsak tiszteletlenség, de primitív is” – írta közösségi oldalán a keresztény 777 blogportál, amely egy képpel is reflektált a botrányos előadásra.
A XXI. Század Intézet vezetőelemzője, Deák Dániel is egy képpel reagált, aki az ideológiák közötti morális különbség szemléltetésére egy Tusványoson készült képpel vetette össze a műsort.
„A magyar hajóig néztem a közvetítést, utána elmentem altatni. Mire visszajöttem, már az Eurovízió volt a tévében” – utalt bejegyzésében a botrányos részre Szánthó Miklós, az Alapjogokért Központ főigazgatója, aki videót is csatolt posztjához.
A Szent István Intézet azonban már egy terjedelmesebb Facebook-bejegyzésben adott hangot nemtetszésének. „Gyalázat és istenkáromlás – ennyi volt és nem több a tegnapi olimpiai megnyitó” – hangsúlyozták.
Fél- vagy egészen meztelen genderkultisták kísérték végig az egész ünnepséget táncnak csúfolt, undorító vonaglásuk közepette. Táncoltak ők mindenhol, mint akiknek minden mindegy, gyümölcsös tálon kékre maszkírozott pucér férfi mögött, vagy éppen gyerekeket (!!!) körbeállva
– írták.
A bejegyzésben felidézik a műsor művészeti igazgatójának szavait, aki szerint ami az Amélie csodálatos életében látható, az nem az igazi Párizs, ugyanis szerinte az utcákon egymást érik a legkülönbözőbb kultúrák, és ő ezt akarta megjeleníteni.
Mire gondolt a költő?
– mutatott rá kérdésével az intézet. Szerintük érdekes módon a kultúrák bemutatásából valamiért pont a muzulmánok maradtak ki. „Sehol egy Mohamed, pedig Franciaország muszlim populációja akár a 10 százalékot is elérheti. És ha tényleg a párizsi utcát akarja a művész megjeleníteni, akkor hol maradnak a drogosok, az erőszaktevők, a bandaháborúzók, a traktoros tüntetők vagy a szalmabálák?” – fogalmaztak, majd hozzátették: „ezek mellett a »rendkívül színes« alakok mellett simán elfértek volna”.