„Ahogy a témával kapcsolatban korábban is többször jeleztük, meggyőződésünk, hogy alapvetően nem rendészeti, hanem társadalmi és szociális kérdésről van szó, így a megoldást sem az élőerős rendészet létszámának további növelése jelenti” – jelentette ki a Magyar Nemzet kérdésére válaszolva a Budapesti Közlekedési Központ.
Folyamatosan monitorozzuk és elemezzük az incidenseket, és az eredmények alapján csoportosítjuk az erőforrásokat, valamint hozzuk meg a szükséges intézkedéseket. Az évente elvégzett reprezentatív felmérésünk is azt mutatja, az utasok leginkább a kamerák miatt érzik magukat biztonságban – így ez az a terület, amelyet fejleszteni kívánunk
– emelte ki válaszában a közlekedésszervező cég, amelyből kiderült, hogy továbbra sincs napirenden a BKK-rendészet megszervezése, amelyre a budapestiek többsége szerint igencsak nagy szüksége lenne.
Megemlítették, hogy jelenleg is működik biztonsági szolgálat a BKK-nál, azonban ennek a csoportnak kétszáz fősre bővítése műszakonként ötven járőrpárt jelentene, ami nem lenne képes a teljes közlekedési hálózat lefedésére, ugyanakkor körülbelül hárommilliárdos költségnövekedést okozna a vállalatnak.
A BKK Biztonsági Szolgálatának működtetése az elmúlt években több változáson is keresztülment, ezáltal hatékonyabb lett. Egyebek mellett a fődiszpécseren keresztül vezényelhetővé váltak a személy- és vagyonőrök, illetve adatalapon optimalizáltuk a jelenlétüket, melynek hatására háromszorosára nőtt az intézkedések száma
– állítja a szervezet, majd kiemelték, a területre, járatra, napszakra lebontott incidensszám alapján erőteljesebben koncentrálódik a vagyonőri és járőri jelenlét azokra a járatokra, amelyeken nagyobb valószínűséggel fordulnak elő a vagyon- és személybiztonságot fenyegető esetek.
Arra a kérdésünkre válaszolva, miszerint milyen formában tervezi a BKK hosszú távon is javítani a közösségi közlekedést használók szubjektív biztonságérzetét, a szervezet közölte,
Amennyiben utasaink incidenst, a saját vagy utastársuk személyi biztonságát, értékeit veszélyeztető személyt, helyzetet érzékelnek, jelezhetik azt a BKK Biztonsági Szolgálatának vagy a jegyellenőrnek. Amennyiben ők nem tartózkodnak a járművön vagy a megállóban, akkor a járművezetőnek. A járművezető a diszpécserszolgálaton keresztül tud segítséget kérni.
Az utazásszervező cég kiemelte, a partnereikkel közösen megvalósított rendszeres, illetve a mindennapi ellenőrzések alkalmával azon utasokat, akik nem felelnek meg az utazási feltételeknek – a viselkedésük miatt, vagy mert nincs érvényes jegyük, bérletük – kizárják az utazásból.
Amint arról lapunk már korábban is beszámolt, a BKK rendészet az önkormányzati választási kampány egyik kiemelt témája volt, a választásokat követően pedig fokozottabb, de legalábbis látványosabb ellenőrzéseket tart a BKK a járatain a rendvédelmi szerveket is bevonva.