Van egy olyan trend bizonyos nyugat-európai fővárosokban, amely azt mondja, hogy lassítsuk le minél jobban a városi forgalmat – mondta a Magyar Nemzetnek Kőrösi Koppány.
Az Európai Unió Vision Zero nevű koncepciójának értelmében 2030-ra nullára kell csökkenteni a halálos balesetek számát. Svédországból, Hollandiából, Nagy-Britanniából indult a kezdeményezés, amelynek az elvei jók, de rossz eszközt alkalmaznak az emberéletek megóvása érdekében
– emelte ki a szakértő. Emlékeztetett: novembertől üzemelnek élesben az új traffipaxok Budapesten, amelyek egy hónap alatt 52 926 gyorshajtót szűrtek ki. Kőrösi Koppány szerint ugyanakkor ez a hatalmas szám nem azt mutatja, hogy a fővárosiak notórius gyorshajtók, hanem azt, hogy rosszul vannak kitéve a táblák.
– Az egész koncepció rossz irányból van megfogva. Ugyanis sok helyen óránként 30 kilométer a sebességkorlátozás, miközben a forgalom általában 40-50 kilométeres óránkénti sebességgel halad, mert ennyit tesz lehetővé a forgalmi helyzet. Erre jó példa, hogy az Árpád fejedelem útján a Margit hídtól a Császár Komjádi uszodáig van egy zebra. Kétszer két sávon halad a forgalom, és amióta kitettek oda egy traffipaxot, azóta óránként 50 kilométeres sebességgel mennek az autók, de azelőtt a gépjárművek a kérdéses területen 70-nel is mentek, mert a forgalmi helyzet lehetővé tette – jegyezte meg a szakértő. Rámutatott: legalább ilyen koncepciótlanság jellemzi a budai alsó rakparton történt forgalmi változásokat.
A valóságtól való erős elrugaszkodás van abban, hogy a Tímár utcától egészen a Rákóczi hídig 50-es táblát tesznek a komplett rakpartra, holott a rakpart is különböző szakaszokra oszlik. A Tímár utcától a Margit hídig egyetlen helyen van a főútvonalon zebra, miközben két korlát között megy kétszer egy sávon a forgalom, semmilyen keresztforgalom nincsen. Teljesen értelmetlen itt 50-re csökkenteni a sebességet, mert nem adódhat balesetveszélyes helyzet
– állapította meg Kőrösi Koppány. Hozzátette, a forgalmat óránként 50 kilométeres sebességre érdemes lelassítani a Batthyány tér közelében, ahol több zebra is található az alsó rakparton. Azonban azt követően ismét indokolatlanná válik a sebesség korlátozása, mivel az út egy támfal és a Duna között akadálytalanul halad.