Értelmetlen a főváros forgalomcsökkentési terve, a szakértő leleplezte Karácsonyék mesterkedését

Kőrösi Koppány lapunknak elmondta: nincs észszerű ok rá, hogy miért kellene korlátozni a Budai alsó rakpart forgalmát.

2025. 01. 10. 16:21
Borítókép: budai alsó rakpart (Forrás: Facebook/Autós érdekvédelem)
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Van egy olyan trend bizonyos nyugat-európai fővárosokban, amely azt mondja, hogy lassítsuk le minél jobban a városi forgalmat – mondta a Magyar Nemzetnek Kőrösi Koppány.

Az Európai Unió Vision Zero nevű koncepciójának értelmében 2030-ra nullára kell csökkenteni a halálos balesetek számát. Svédországból, Hollandiából, Nagy-Britanniából indult a kezdeményezés, amelynek az elvei jók, de rossz eszközt alkalmaznak az emberéletek megóvása érdekében

– emelte ki a szakértő. Emlékeztetett: novembertől üzemelnek élesben az új traffipaxok Budapesten, amelyek egy hónap alatt 52 926 gyorshajtót szűrtek ki. Kőrösi Koppány szerint ugyanakkor ez a hatalmas szám nem azt mutatja, hogy a fővárosiak notórius gyorshajtók, hanem azt, hogy rosszul vannak kitéve a táblák.

– Az egész koncepció rossz irányból van megfogva. Ugyanis sok helyen óránként 30 kilométer a sebességkorlátozás, miközben a forgalom általában 40-50 kilométeres óránkénti sebességgel halad, mert ennyit tesz lehetővé a forgalmi helyzet. Erre jó példa, hogy az Árpád fejedelem útján a Margit hídtól a Császár Komjádi uszodáig van egy zebra. Kétszer két sávon halad a forgalom, és amióta kitettek oda egy traffipaxot, azóta óránként 50 kilométeres sebességgel mennek az autók, de azelőtt a gépjárművek a kérdéses területen 70-nel is mentek, mert a forgalmi helyzet lehetővé tette – jegyezte meg a szakértő. Rámutatott: legalább ilyen koncepciótlanság jellemzi a budai alsó rakparton történt forgalmi változásokat.

A valóságtól való erős elrugaszkodás van abban, hogy a Tímár utcától egészen a Rákóczi hídig 50-es táblát tesznek a komplett rakpartra, holott a rakpart is különböző szakaszokra oszlik. A Tímár utcától a Margit hídig egyetlen helyen van a főútvonalon zebra, miközben két korlát között megy kétszer egy sávon a forgalom, semmilyen keresztforgalom nincsen. Teljesen értelmetlen itt 50-re csökkenteni a sebességet, mert nem adódhat balesetveszélyes helyzet

– állapította meg Kőrösi Koppány. Hozzátette, a forgalmat óránként 50 kilométeres sebességre érdemes lelassítani a Batthyány tér közelében, ahol több zebra is található az alsó rakparton. Azonban azt követően ismét indokolatlanná válik a sebesség korlátozása, mivel az út egy támfal és a Duna között akadálytalanul halad.

– Az egy hónap alatt kiszabott gyorshajtási bírságok megmutatták, hogy az autósoknak hol van bevett rutinjuk, és mennyivel tudják biztonságosan használni az útszakaszt. Ezeken a helyeken teljesen felesleges mindenfajta mesterséges szabályozókat alkalmazni. Amikor egy ilyen értelmetlen intézkedés történik, akkor azt tudja a főváros elérni, hogy azok, akik a csúcsforgalmi időszakon kívül használják a gépjárműveiket, csak 50-nel tudnak majd menni, így pedig az egész szakasz forgalma indokolatlanul lelassul – emelte ki a szakember. Szerinte ismét egy olyan autósellenes intézkedésről van szó, amely csak azt a célt tudja szolgálni, hogy kényelmetlenebbé váljon az autózás Budapesten. Kőrösi Koppány szerint a megoldás nem a táblák kihelyezésében, hanem a veszélyes főútvonalak átépítésében van. 

A Batthyány térnél, ahogy a Lánchídtól haladunk a Margit híd felé, közvetlenül a téren található zebra előtt egy picit megemelték az úttestet. Szintbe hozták az úttestet szinte a járdával, beszűkítették, és ettől automatikusan lelassították az autósokat, a forgalmat is. Így amikor a gyalogosok kijönnek a metrókijáróból és mennek át a villamosmegállóhoz, ott önkéntelenül, mindenfajta tábla nélkül óránként 10-20 kilométeres sebességre lassító autósokkal találkoznak

– jelentette ki a szakértő. Úgy látja, a probléma ott van, hogy míg táblát bárki olcsón ki tud helyezni, addig az utak átépítése rendkívül költséges.

Mint arról már lapunk beszámolt, mától óránként 50 kilométeres lesz a megengedett legnagyobb sebesség a Budai alsó rakpart csaknem teljes hosszán, a Tímár utca és a Rákóczi híd között. Ez azt jelenti, hogy azokon a szakaszokon is csak 50 kilométeres maximális sebességgel lehet menni, ahol eddig 70 volt a legnagyobb megengedett sebesség. 

Borítókép: Budai alsó rakpart (Forrás: Facebook)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.