Navracsics Tibor közigazgatási és területfejlesztési miniszter egy, a XVI. kerületben tartott sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy az európai uniós források rendkívül fontosak a területi egyenlőtlenségek csökkentése érdekében, de a már fejlett régiók, így Budapest sem marad ki a támogatásokból, a kormány és az Európai Bizottság megállapodása értelmében ugyanis 83 milliárd forint fejlesztési forrás érkezik ebben a pénzügyi időszakban a fővárosba, ebből 25 milliárd forintot humánfejlesztésre fordítanak, amelynek része az Egészéges utcák program is.
Budapest az egyik nagy nyertese az európai uniós csatlakozásnak: habár a főváros már 2004-ben is az uniós fejlettségi átlag felett volt 29 százalékkal, 2022-re 56 százalékra emelkedett ez a szám
– emelte ki a miniszter. Navracsics Tibor kitért arra is, hogy Magyarország elég jól teljesít az európai uniós források lehívásában, az előző pénzügyi kerettervek időszakában rendre az első helyen végzett a források lehívásában és hasznosításában, és „a mostani, meglehetősen nehéz körülmények között is” ott van a legjobban teljesítő tagállamok között. Szentkirályi Alexandra, a Fidesz–KDNP fővárosi frakcióvezetője elmondta, a program célja, hogy a fővárosi közterületeket úgy alakítsák át, hogy azok valóban az embereket szolgálják, minél zöldebbek és egészségesebbek legyenek, mert Budapest akkor tud igazán élhető lenni, ha az utcák is a közösségi élet, a mozgás és a természet közelségének a részei lehetnek.
Zöldebb, árnyasabb és klímabarátabb közterületek létrehozására Csepel két és fél milliárd forintot kap, majdnem kétmilliárd forintból újul meg a Budafoki út egy szakasza, szintén kétmilliárd forintból a zöldfolyosó Budafokon, 1,8 milliárd forintból a kispesti Katica utca
– sorolta a fejlesztéseket a politikus. Szentkirályi Alexandra közölte azt is, hogy a következő tíz évben 3288 milliárd forintnyi fejlesztés vár a fővárosra. Kovács Péter, a kerület polgármestere elmondta, egyik választási ígéretük valósul meg a városközpont fejlesztésével, amelynek köszönhetően a parkolók, az autóbusz- és az autóközlekedés megtartása mellett kerékpárutat is kiépítenek, és még több zöldfelületet hoznak létre 1,88 milliárd forintból.