Aláírták Budapesten a szerződést, hatalmas beruházás érkezik Magyarországra

Egy új, közös akkumulátor-tesztüzem létrehozásáról írtak alá szerződést az első kínai–magyar innovációs napon. A megállapodás Schmidt Balázs, a Bay Zoltán Kutatóközpont ügyvezető igazgatója és Liu Anmin, a CAERI elnöke között született meg, amivel céljuk, hogy ötvözzék a kínai technológiát és az európai fogyasztási igényeket.

2025. 10. 30. 13:45
Kínai-Magyar innovációs nap hunren Fotó: Polyák Attila
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Új, világszínvonalú autóipari akkumulátor-tesztlabor és kutatás-fejlesztési központ jön létre Magyarországon a Bay Zoltán Kutatóközpont és a kínai CAERI (China Automotive Engineering Research Institute) együttműködésében. A kétoldalú szándéknyilatkozatot a HUN-REN székházban megrendezett „első kínai–magyar innovációs napon” írta alá Schmidt Balázs, a Bay Zoltán Kutatóközpont ügyvezető igazgatója és Liu Anmin, a CAERI elnöke. Az eseményt Gulyás Balázs, a HUN-REN elnöke nyitotta meg.

Kínai-Magyar innovációs nap, Gulyás Balázs, a HUN-REN elnöke (Fotó: Polyák Attila), szerződés, akkumulátor
Gulyás Balázs, a HUN-REN elnöke (Fotó: Polyák Attila)

A szervezet vezetője röviden bemutatta HUN-REN történetét, működését. Hangsúlyozta: a céljuk, hogy zászlóshajók legyenek a magyar kutatás és innováció területén, amivel a magyar adófizetők érdekeit szolgálják majd. Az esemény kapcsán felhívta a figyelmet arra, együttműködésével Kína megkerülhetetlen szereplőjévé vált a magyar kutatási ökoszisztémának, majd sok sikert kívánt a közös munkához.

Magyarország mint közép-európai innovációs hídfő

Liu Anmin, a Caeri elnöke ezután arról beszélt, az autóipar jelenleg nagy átalakuláson megy keresztül, amely a zöld energiahordozók felé halad. Kína világelső az enregiahordozó iparban: vállalatai az akkumulátortechnológiában nagy előretörést értek el, különösen a tűzbiztonság területén. Mint mondta, a Caeri tudja ezt az egész szektorban az egyik legmagasabb színvonalon elvégezni, amivel jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy az autógyártásnak minden egyes munkaszakasza biztonságos legyen. 

Magyarországot egy közép-európai innovációs hídfőnek nevezte, amellyel kiválóan lehet együttműködni, hogy ötvözzék a kínai technológiát és az európai fogyasztási igényeket.

Beszédet tartott még Mei Huling, a Magyar–Kínai Technológiatranszfer Központ ügyvezető igazgatója (CHTTC), Horváth Viktor energiaátmenetért felelős helyettes államtitkár, és Végül Bódis László innovációért felelős helyettes államtitkár tartott egy előadást a magyar kormány innovációs stratégiájáról, ráfókuszálva az akkumulátoripar és a kutatás-fejlesztés kulcsszerepére az autóiparban.

Ezután Schmidt Balázs, a Bay Zoltán Kutatóközpont ügyvezető igazgatója aláírt egy szerződést Liu Anminnal, a CAERI elnökével egy közös akkumulátor-tesztüzem létrehozásáról,

Zhang Huantinggal, az EVE Battery Hungary Kft. ügyvezető igazgatójával pedig egy együttműködési szándéknyilatkozatot. Végezetül szintén született egy együttműködési szándéknyilatkozat Némethné Gál Andrea, az Edutus Egyetem rektora és Wang Bo, a Kína–Közép-európai Innovációs Együttműködési Kutatóközpont igazgatója között.

Borítókép: Schmidt Balázs, a Bay Zoltán Kutatóközpont ügyvezető igazgatója és Liu Anmin, a CAERI elnöke (Fotó: Polyák Attila)

 


 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.