Mélyen zsebébe nyúl a MÁV, rengeteg pályaszakaszt újítanak fel

Újabb források segítik a hálózat felújítását.

2025. 11. 06. 17:55
Fotó: MTI/Máthé Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A nemzet vasúttársaságának képesnek kell lennie arra, hogy a pályahálózatát önerőből karbantartsa és fejlessze – jelentette ki Hegyi Zsolt a közösségi oldaálra feltöltött videójában. A MÁV-csoport vezérigazgatója bejelentette: ezért indítanak el egy olyan programot, ami a következő évben 25 milliárd forinttal növeli meg az erre fordítható forrásokat. Így jövőre nagyjából 60 milliárd forintot fognak tudni arra fordítani, hogy a saját forrásaikból a pályahálózatot megújítsák.

Budapest, 2025. szeptember 1.
Hegyi Zsolt, a MÁV Zrt.vezérigazgatója a Közlekedési infó sajtótájékoztatón az Építési és Közlekedési Minisztériumban 2025.szeptember 1-jén.
MTI/Kocsis Zoltán
Fotó: MTI/Kocsis Zoltán

A program szinte az egész országra kiterjed, de vannak benne olyan helyszínek, ahol komolyabban is be kell avatkozni, hogy a lassújeleket megszüntethessük

– hangsúlyozta a vezérigazgató. Hozzátette: – Ez azért is különleges, mert expressz gyorsaságú, amit most tervezünk, és 2026-ban meg is valósul. 

A programban sorra veszik azokat a helyszíneket, ahol forráshiány miatt évek óta halogatják a felújítást, így most meg tud újulni Kőbánya-Kispesttől a Nyugati pályaudvarig a vágányhálózat, a Kőbánya alsói és kőbánya-kispesti utasforgalmi terekkel együtt, de eltüntetik a Szajol és Püspökladány között vagy például Szombathely és Pécs között is – ismertette Hegyi Zsolt.

Egy olyan programot is elindítanak, amelyre az elmúlt években nem volt lehetőségük: célzottan nagyon sok helyen megújítják a váltókat. A hálózat számtalan pontján a vonatoknak csak egy-egy váltón történő áthaladáshoz kell lassítaniuk, ez rengeteg időveszteséggel és óriási energiapazarlással jár. Ezt is elkezdik felszámolni – közölte. 

A célzott nagygenerál tehát nemcsak a vasút műszaki állapotára vagy a menetrendszerűségre van jó hatással, hanem a vasút ökológiai lábnyomát is tovább csökkenti

 – emelte ki Hegyi Zsolt.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTI/Máthé Zoltán)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.