A király visszatér, legalábbis a stratégiai játékok között

Vannak olyan videójáték-stílusok, amelyek örök érvényűek, mindig is trendik lesznek, és hatalmas rajongótáborral rendelkeznek. Ilyenek például a fociprogramok vagy a belső nézetű lövöldözős darabok, hiszen ezek évtizedek óta népszerűek, és azok is maradnak a világ végéig. Mellettük viszont vannak azok a kevésbé szerencsés típusok, amelyek egy ideig szárnyalnak, de aztán kimennek a divatból, és elfordulnak tőlük a tömegek – írja az Origó cikkében.

Forrás: origo.hu2020. 11. 06. 12:16
Forrás: Pexels
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ez utóbbiak csoportjába tartoznak például a point’n click kalandjátékok, vagy az úgynevezett valós idejű stratégiák, azaz RTS-ek (Real Time Strategy). Ez utóbbiak a kilencvenes évek közepén robbantak be a köztudatba, és majd másfél évtizeden keresztül játszottak meghatározó szerepet a játékosuniverzumban. Azóta azonban visszaesett e stratégiai programok iránt az érdeklődés, de ez nem jelenti azt, hogy ne készülnének ilyen játékok mostanában is.

Az Xbox Game Studios a közelmúltban jelentette be, hogy hamarosan az érkezik a legendás Age of Empires (Birodalmak kora) sorozat legújabb, negyedik része. Előtte pedig kedvcsinálónak gyorsan megjelentették a 2005-ben bemutatott harmadik epizód nagyon komolyan felújított változatát.

Ez az Age of Empires 3 Definitive Edition, ami elé mi is úgy ültünk le, hogy pötyögünk vele pár órát, de aztán valahogy hetek lettek belőle. Nézzük, hogy hogyan sikerült a leves felmelegítése és újrafűszerezése.

Valós idejű stratégia

Ha valaki nem tudná miről van szó, akkor röviden összefoglaljuk:

A valós idejű stratégiai játékokban nem egy embert, hanem seregeket, sereget, de mindenképpen több karaktert irányít a játékos egy nagy játéktéren.

Általában oldalról-felülről látjuk a terepet, és a játékmenet valós időben történik, tehát nem körökre van osztva, mint például a táblás játékoknál vagy a Civilizationhoz hasonló hardcore stratégiai darabokban. A hangsúly nem az ügyességen van, hanem a logikus gondolkodáson, de emellett értelemszerűen muszáj gyorsnak és valamennyire pontosnak is lenni.

A háttér

A program a közép- és újkorban, a XV. és XIX. század között játszódik. A hangsúly pedig az amerikai történelmen van, a program ezt a korszakot dolgozza fel. Az indiánháborúkat, a francia–angol–amerikai–mexikói–spanyol torzsalkodásokat elsősorban.

Tehát erre az érára jellemző egységekkel, fegyverekkel, épületekkel és technológiákkal találkozhatunk, szóval, aki űrhajókat és tankokat akar, annak másfelé kell keresgélnie.

Játékmenet

Az Age of Empires 3 Definitive Edition kellően sokoldalú. Megtalálható benne az alap, régi RTS játékmenet, amikor is a semmiből kell egy komplett várost, hadsereget felépíteni kezdve a nyersanyagok begyűjtésével az épületeken felépítésén, különféle technológiák kifejlesztésén át egészen a hadsereg létrehozásáig, amivel aztán le kell győzni az ellenségeket. Az úgynevezett kampány mód erről szól, amelyben számos különféle nép közül választhatunk, amelyek mind-mind eltérő tulajdonságokkal (előnyökkel és hátrányokkal), illetve speciális egységekkel rendelkeznek.

Emellett vannak olyan „pályák”, amelyeken már hatalmas, történelminek nevezett ütközeteket játszhatunk végig, előzetesen összeállított hatalmas seregekkel.

Itt nem kell vacakolni a gazdasági menedzsmenttel, építkezéssel, hanem koncentrálhatunk csak és kizárólag a háborúskodásra.

A gép elleni csatákon kívül összemérhetjük tudásunkat a különféle játékmódokban valódi emberek ellen is, ami talán a legszórakoztatóbb változat.

Kezelés

A program sajnos magyar nyelven nem kommunikál, de a kezelésnek mindössze ennyi hibája van. A vezérléshez az egérre és a billentyűzetre egyaránt szükség van. A grafikus kezelőfelület logikus, átlátható, és akár személyre is szabható.

Annak sem kell megijednie, aki totálisan kezdő vagy még sosem volt dolga az Age of Empires-sorozattal, esetleg ilyen játékkal, hiszen a program egy tanuló szekcióban lépésről lépésre végigvisz mindenen.

Nemcsak az irányítás csínját-bínját sajátíthatjuk el, hanem még komoly stratégiai tippekkel szolgál ez az oktató szekció. Ráadásul több nehézségi fokozat közül választhatunk, tehát sikerélményben biztos, hogy mindenkinek lehet része. A kihívás egyébként megfelelő, a feladatok kellően változatosak és nehezek. A kampány módban a történetvezetés is remek, bele tudjuk élni magunkat a britek vagy épp az indiánok helyzetébe. A mesterséges intelligencia (MI) nem tökéletes.

Az egységeket irányító gépi algoritmus csinál néha butaságokat, előfordul, hogy beakadnak az katonák a falba vagy valamiért körbe-körbe masíroznak, de ez szerencsére nem gyakori. Szóval sok másik játékhoz hasonlóan itt az MI nem rontja el az élményt.

A teljes cikket IDE KATTINTVA érheti el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.