Számlatartozás esetén korlátozhatóvá tennék a mobilokat

A jelek szerint pórul járhatnak a jövőben a törlesztőrészletüket valamilyen okból nem fizető, androidos mobilokat használó adósok – írja az origo.hu.

Forrás: ORIGO.HU2020. 11. 09. 11:16
null
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Google által készített Device Lock Controller appal a bankok és a mobilszolgáltatók képesek lesznek erősen lekorlátozni a telefonjaikat, a zárolás aktiválását követően azok csak segélyhívások indítására, bejövő hívások fogadására, továbbá egyedileg megadott számok hívására lesznek alkalmasak, plusz a Beállítások app megnyitását engedélyezik.

A jelek szerint a mobilokat korlátozni képes Device Lock Controller még tesztelési fázisban van, hírünk írásakor a Play Áruház csak 50+ telepítést jelzett ki a termékoldalán. Ebből fakadóan biztosra vehető, hogy jelenleg egyetlen szolgáltató és bank sem használja, azonban ez gyorsan megváltozhat, elvégre meglehetősen nagy kényszerítő erővel rendelkező lehetőségről van szó a hitelezők számára.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

A reklámtorta felét a netes hirdetések viszik el Amerikában

A széles körben használható internet nem túl régi találmány: nagyjából 25 éve indult. Akkor a reklámköltések nagy része a TV-csatornákat, az újságokat és a színes hetilapokat, magazinokat gazdagította. Az internetes reklámok elterjedése az ezredfordulón indult meg, és azóta ez a trend szakadatlan növekedést mutat.

Az Egyesült Államokban, ahol az internet elterjedése a leggyorsabb volt és egyúttal a legnagyobb a reklámtorta, érdekes módon a nagy növekedés nem egyenletesen zajlott a bő húsz év alatt. 2012-ben az összes reklámköltésnek még csak 16 százaléka jutott az internetre, míg most épp ötvenszázalékos az arány, de jövőre már 54 százalékot becsülnek. Így érthető is, hogy a nagy internetes cégek részvényei, amelyek árbevételén és nyereségén belül döntő a reklámok részesedése – így például a Google vagy a Facebook – óriási árfolyam-emelkedést produkáltak ebben az időszakban.

Természetesen ezt a nagy részesedést más szegmensektől kellett elnyerni, izgalmas kérdés, hogy melyik szegmens aránya hogyan változott az említett időszakban. 2012-ben a piacot még a tévéreklámok vezették az összes költés 35 százalékával, most ez nagyjából 26 százalék, és már csak lassan csökken, a szakértők 2024-re 24 százalékot valószínűsítenek. A helycsere az internet javára 2016 végén vagy 2017 elején következett be.

A reklámtortából a harmadik helyet 2012-ben még a napilapok foglalták el 14 százalékos részesedéssel, mostanra azonban már öt százalék alá csökkent az arány, 2024-re pedig egy százalék körül lesz, vagyis marginálissá válik ez a szegmens. A színes magazinok helyzete egy kicsit jobb: 11 százalék volt az arányuk nyolc éve, most nagyjából öt százalék körül van, akárcsak a napilapoké, négy év múlva pedig még két százalékot fognak megőrizni a piacból.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.