A Google által készített Device Lock Controller appal a bankok és a mobilszolgáltatók képesek lesznek erősen lekorlátozni a telefonjaikat, a zárolás aktiválását követően azok csak segélyhívások indítására, bejövő hívások fogadására, továbbá egyedileg megadott számok hívására lesznek alkalmasak, plusz a Beállítások app megnyitását engedélyezik.
A jelek szerint a mobilokat korlátozni képes Device Lock Controller még tesztelési fázisban van, hírünk írásakor a Play Áruház csak 50+ telepítést jelzett ki a termékoldalán. Ebből fakadóan biztosra vehető, hogy jelenleg egyetlen szolgáltató és bank sem használja, azonban ez gyorsan megváltozhat, elvégre meglehetősen nagy kényszerítő erővel rendelkező lehetőségről van szó a hitelezők számára.
A teljes cikket ITT olvashatja tovább.
A reklámtorta felét a netes hirdetések viszik el Amerikában
A széles körben használható internet nem túl régi találmány: nagyjából 25 éve indult. Akkor a reklámköltések nagy része a TV-csatornákat, az újságokat és a színes hetilapokat, magazinokat gazdagította. Az internetes reklámok elterjedése az ezredfordulón indult meg, és azóta ez a trend szakadatlan növekedést mutat.
Az Egyesült Államokban, ahol az internet elterjedése a leggyorsabb volt és egyúttal a legnagyobb a reklámtorta, érdekes módon a nagy növekedés nem egyenletesen zajlott a bő húsz év alatt. 2012-ben az összes reklámköltésnek még csak 16 százaléka jutott az internetre, míg most épp ötvenszázalékos az arány, de jövőre már 54 százalékot becsülnek. Így érthető is, hogy a nagy internetes cégek részvényei, amelyek árbevételén és nyereségén belül döntő a reklámok részesedése – így például a Google vagy a Facebook – óriási árfolyam-emelkedést produkáltak ebben az időszakban.
Természetesen ezt a nagy részesedést más szegmensektől kellett elnyerni, izgalmas kérdés, hogy melyik szegmens aránya hogyan változott az említett időszakban. 2012-ben a piacot még a tévéreklámok vezették az összes költés 35 százalékával, most ez nagyjából 26 százalék, és már csak lassan csökken, a szakértők 2024-re 24 százalékot valószínűsítenek. A helycsere az internet javára 2016 végén vagy 2017 elején következett be.