Csaknem 120 000 új .hu domaint regisztráltak 2020-ban, ami jóval magasabb az elmúlt öt év bármely adatánál – olvasható a rackhost.hu tárhelyszolgáltató közleményében.
Ez a működés- és felfogásbeli változások mellett számos új weboldalt jelentett, amelyhez természetesen szükség volt domainregisztrációra.
Mint írják, rengeteg vállalkozás kezdte el online végezni tevékenységét, webáruházat hozott létre, kedvenc üzleteink, éttermeink kezdtek el házhoz szállítani, előtérbe került az online tanulás. Ez a tendencia azonban nem feltétlenül azért kezdődött, mert a cégek felismerték a benne rejlő lehetőséget, hanem gyakran ez volt az egyetlen esély a fennmaradásra. A végeredmény viszont egyértelmű: rohamosan kezdtek az emberek domaint regisztrálni – áll a közleményben.

Fotó: pexels
Az eredeti cikk, benne az elmúlt évek új .hu domain-regisztrációit szemléltető grafikonokkal ITT érhető el.
Online vásárláskor is mindig jogunk van a reklamációhoz
Bár nem üzletben, nem személyesen vesszük, a vállalkozások nem zárhatják ki a fogyasztó jogát a reklamációhoz – írja a bama.hu.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetség (FEOSZ) közleménye rámutat arra, hogy az egyik legnagyobb webáruháztól online vásárolt termék nyugtáján olvasható:
„Kérjük, hogy a kézhezvétel után rögtön ellenőrizze a csomag és a benne lévő termék sértetlenségét. Az átvételt követően nem áll módunkban reklamációt elfogadni.”
A FEOSZ szerint ez a kijelentés tisztességtelen, és jogszabályokba ütközik.
Online vásárláskor is a tisztában kell lennie a fogyasztónak, hogy kitől vásárol. A webáruháznév mögött mindig kell lennie konkrét cégnek, pontos székhelycímmel, telefonszámmal, adószámmal. Ha ilyet nem találnak, akkor arról a weboldalról jobb nem vásárolni – tanácsolja a FEOSZ.
Internetes vásárláskor speciális többletjogok illetik meg a vásárlót. Például, ha meggondolta magát a vásárló, a szerződéstől hibátlan termék esetében is indokolás nélkül elállhat a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül.
A teljes cikk ITT érhető el.