Online vásárláskor is mindig jogunk van a reklamációhoz
Bár nem üzletben, nem személyesen vesszük, a vállalkozások nem zárhatják ki a fogyasztó jogát a reklamációhoz – írja a bama.hu.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetség (FEOSZ) közleménye rámutat arra, hogy az egyik legnagyobb webáruháztól online vásárolt termék nyugtáján olvasható:
„Kérjük, hogy a kézhezvétel után rögtön ellenőrizze a csomag és a benne lévő termék sértetlenségét. Az átvételt követően nem áll módunkban reklamációt elfogadni.”
A FEOSZ szerint ez a kijelentés tisztességtelen, és jogszabályokba ütközik.
Online vásárláskor is a tisztában kell lennie a fogyasztónak, hogy kitől vásárol. A webáruháznév mögött mindig kell lennie konkrét cégnek, pontos székhelycímmel, telefonszámmal, adószámmal. Ha ilyet nem találnak, akkor arról a weboldalról jobb nem vásárolni – tanácsolja a FEOSZ.
Internetes vásárláskor speciális többletjogok illetik meg a vásárlót. Például, ha meggondolta magát a vásárló, a szerződéstől hibátlan termék esetében is indokolás nélkül elállhat a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül.
A teljes cikk ITT érhető el.