Gombleütések alapján is azonosíthatóak a netezők

Akár hirdetőcégek is a javukra fordíthatják a viselkedéslapú biometriát – írja az Origó.

Forrás: origo.hu2021. 05. 17. 15:17
Forrás: YouTube
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hat évvel ezelőtt fondorlatos internetes azonosítási megoldásra derült fény, a gombleütések alapján is jó hatékonysággal azonosíthatónak bizonyultak a számítógépezők. A jelenleg elérhető információk arra utalnak, hogy az internetes követést végző hirdetéskiszolgálók még nem csaptak le a lehetőségre, ám folyamatosan javulnak a magánszféra védelme terén a böngészők, így nem lenne meglepő, ha idővel látnának rációt a technológiába való befektetésben.

Az egyelőre csak pénzintézetek által használt viselkedésalapú biometriára annak idején a figyelmet felhívott Paul Moore biztonsági kutató most előállt egy hardveres megoldással a problémára, amellyel teljesen hatástalanítható a követési forma.

A keyboardPrivacy nem olcsó mulatság Fotó: YouTube

Az Indiegogo közösségi finanszírozásos portálra feltett keyboardPrivacy egy pendrive-ra hasonlító kütyü, amely beékelődik az USB-s billentyűzet és a számítógép közé, majd az egymást gyorsan követő gombleütések közt eltelt idő manipulálásával elmaszkolja a felhasználó egyedi gépelési mintáját.

Egyszerűsége ellenére a keyboardPrivacy nem olcsó mulatság, darabja 35 fontért (bő 14 ezer forintért) rendelhető a projekt indiegogós oldalán. Minimum ötezer eladott darabra van szükség a kütyü tömeggyártásba küldéséhez, és ha sikerül a belátható jövőben elérni ezt a célt, akkor az érdeklődők 2022 májusában számíthatnak az eszközük megérkezésére.

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Kiemelt kép: YouTube

Még komolyabb szinten profilozná az internetezőket a techóriás

Néhány héttel ezelőtt a Google nyilvánosságra hozta a következő generációs, internetezők követésére kitalált technológiájának dokumentációját. A vállalat szerint a Federated Learning of Cohorts (FloC) lehetővé tenné a reklámok testre szabását, méghozzá a magánszféra nagy fokú védelme mellett. Az ötlet az, hogy a netezőket közvetlenül a böngészőjük profilozza, ezután az érdeklődési köreik alapján néhány ezer fős csoportok tagjává válnak, a reklámcégek pedig egyének helyett ezeket a csoportokat célozhatják meg.

Tovább

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.