Hat évvel ezelőtt fondorlatos internetes azonosítási megoldásra derült fény, a gombleütések alapján is jó hatékonysággal azonosíthatónak bizonyultak a számítógépezők. A jelenleg elérhető információk arra utalnak, hogy az internetes követést végző hirdetéskiszolgálók még nem csaptak le a lehetőségre, ám folyamatosan javulnak a magánszféra védelme terén a böngészők, így nem lenne meglepő, ha idővel látnának rációt a technológiába való befektetésben.
Az egyelőre csak pénzintézetek által használt viselkedésalapú biometriára annak idején a figyelmet felhívott Paul Moore biztonsági kutató most előállt egy hardveres megoldással a problémára, amellyel teljesen hatástalanítható a követési forma.

Az Indiegogo közösségi finanszírozásos portálra feltett keyboardPrivacy egy pendrive-ra hasonlító kütyü, amely beékelődik az USB-s billentyűzet és a számítógép közé, majd az egymást gyorsan követő gombleütések közt eltelt idő manipulálásával elmaszkolja a felhasználó egyedi gépelési mintáját.
Egyszerűsége ellenére a keyboardPrivacy nem olcsó mulatság, darabja 35 fontért (bő 14 ezer forintért) rendelhető a projekt indiegogós oldalán. Minimum ötezer eladott darabra van szükség a kütyü tömeggyártásba küldéséhez, és ha sikerül a belátható jövőben elérni ezt a célt, akkor az érdeklődők 2022 májusában számíthatnak az eszközük megérkezésére.
Az eredeti cikket ITT érheti el.
Kiemelt kép: YouTube
Még komolyabb szinten profilozná az internetezőket a techóriás
Néhány héttel ezelőtt a Google nyilvánosságra hozta a következő generációs, internetezők követésére kitalált technológiájának dokumentációját. A vállalat szerint a Federated Learning of Cohorts (FloC) lehetővé tenné a reklámok testre szabását, méghozzá a magánszféra nagy fokú védelme mellett. Az ötlet az, hogy a netezőket közvetlenül a böngészőjük profilozza, ezután az érdeklődési köreik alapján néhány ezer fős csoportok tagjává válnak, a reklámcégek pedig egyének helyett ezeket a csoportokat célozhatják meg.