Új trendek: kinőttük a mountain bike-ot

Górcső alá véve az elmúlt évek tendenciáit, nyugodtan mondhatjuk, hogy világszerte átalakulóban vannak a szabadidős kerékpártrendek. Ez alól hazánk is egyre kevésbé kivétel – szerencsére.

Forrás: CSUPASPORT.HU2021. 05. 17. 21:01
Ez a fajta tehát gyakorlatilag egyesíti az országúti bringák, a hegyikerékpárok, a cross-, a cyclocross- és a túrakerékpárok előnyeit Forrás: PIXABAY
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hol vannak már azok az idők, amikor boldog-boldogtalan mindenhova „montenbájkkal” szaladgált, ha kellett, ha nem, még a sarki ábécébe is. A paletta szélesedésével szerencsére itthon is mind többen választanak célirányosan kerékpárt, valós preferenciáiknak megfelelően. Póriasan fogalmazva:

már nem csak a mountain bike létezik nálunk sem – amit eredetileg kimondottan nehéz, hegyi terepre szántak

(angol neve is annyit tesz ugyebár, hogy hegyikerékpár), Magyarországon, már csak hazánk adottságai miatt is, sokan mégis egyáltalán nem az alapvető rendeltetésének megfelelően használták/használják…

Persze sokoldalúsága, valamint a köztudatba bebetonozottsága okán még mindig ez az egyik legnépszerűbb típus, de itthon is egyre többen keresik a stílusukhoz és életvitelükhöz leginkább illeszkedő bringát.

Már nem csak a mountain bike létezik nálunk sem
Fotó: PIXABAY

A nemzetközi eladási mutatókból az látszik, hogy az ezredforduló óta nem meglepő módon egy „öszvér” típus vezeti a népszerűségi listát, és ez a tendencia csak erősödni látszik.

Ez nem más, mint a hegyikerékpár és az országúti bringa keresztezésével létrejött, beszédes cross típus (az egyszerűség kedvéért most idevehetjük a crosstrekkinget is).

A crossbringákat értelemszerűen arra találták ki, hogy a normál, hétköznapi használat mellett azért hosszabb, vadregényesebb túrákra is gond nélkül eljuthasson vele az ember.

A keskenyebb gumik okán az aszfaltutakat valósággal falják, és bár az összteleszkópos mountain bike-okkal nyilván nem vehetik fel a versenyt, de nem is ez a feladatuk; cserébe a felépítésüknek köszönhetően a könnyebb, földes-murvás-erdős terepen is szépen helytállnak.

Aki tehát Magyarországon extrém körülmények között nem kerékpározik, annak egy ilyen darab többnyire tökéletesen elegendő és megfizethető

(főleg a domborzati viszonyaink ismeretében), de a nemzetközi piacon is ebből a szegmensből fogy a legtöbb a hagyományos kerékpárokból.

Ez a fajta tehát gyakorlatilag egyesíti az országúti bringák, a hegyikerékpárok, a cross-, a cyclocross- és a túrakerékpárok előnyeit
Fotó: PIXABAY

Ennek a kategóriának van egy „felokosított”, továbbfejlesztett verziója. A gravel kerékpár (a gravel angolul kavicsot, sódert jelent, ami nyilván már önmagában is sokatmondó) népszerűségi indexe borsosnak mondható ára ellenére meredeken ível felfelé, ez tudniillik tényleg egy olyan, „minden az egyben” bringa, ami sehol, semmilyen körülmények között nem hagyja cserben hű gazdáját.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Már 40 éves a mountain bike

Idén negyven éve kezdték el tömegesen gyártani a mára elképesztő népszerűségnek örvendő mountain bike-ot. Ennek kapcsán összeszedtünk három érdekességet a szinte mindenki által jól ismert kerékpárról – olvasható a CsupaSport cikkében.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.