Ez sikertörténet Győr számára

Győrben épül meg az Audi gyárbővítéséhez kapcsolódó logisztikai park – erősítette meg Borkai Zsolt polgármester.

NT
2012. 06. 29. 11:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Azt gondolom, hogy sikertörténet Győr számára a logisztikai park” – mondta részletek közlésétől elzárkózva a városvezető, aki utalt arra: korábban más lehetséges helyszínek is szóba kerültek. Borkai Zsolt hozzátette: az autógyár döntése azt jelenti, hogy folytatódik, erősödik az az együttgondolkodás, amely évekkel ezelőtt indult meg a cég és a város között.

Utalva arra, hogy az Audi részese Győr oktatási rendszere, infrastruktúrája fejlesztésének, a városvezető meggyőződésének adott hangot, hogy a gazdaságosság mellett ezek a szempontok is szerepet játszottak abban, hogy végül a megyeszékhelyen épülhet meg a cég logisztikai parkja.

Az Audi győri üzemének teljes vertikumú gyárrá fejlesztéséhez mintegy 900 millió eurós beruházással kezdett neki tavaly nyáron a társaság. A korábbi sajtóhírekben körülbelül 20 milliárd forintos tételként szereplő logisztikai park (ahol beszállítói telephelyek is létesülnek) helyszínére korábban három aspiráns – Győr mellett Gönyű és Pozsony – került szóba.Később Borkai Zsolt úgy nyilatkozott: a járműgyártó és az önkormányzat által három–négy évvel ezelőtt kötött megegyezés kitért arra is, hogy a tavaly elindult gyárbővítés során az Audi fejlesztéséhez közvetlenül kapcsolódva épül meg a raktárak és beszállítók elhelyezését szolgáló logisztikai park.

Thomas Faustmann, a társaság ügyvezetésének elnöke még március elején a győri gyár logisztikai parkjával kapcsolatban az MTI érdeklődésére azt közölte: egyelőre nem született döntés arról, hol épül fel a logisztikai park, de „Gönyű esélyei nagyon jók”.

A gazdaságossági szempontok alapján született a döntés

Gazdaságossági szempontokkal indokolta az Audi Hungaria Motor Kft. kommunikációs igazgatója azt, hogy a cég Győrben építteti meg logisztikai parkját. Lőre Péter az MTI-nek elmondta: még a nyáron kiválasztják a pályázók közül azt a céget, amely megépítheti és üzemeltetheti a létesítményt, amelynek pontos helyét még keresik. Közlése szerint a 150-200 ezer négyzetméteres logisztikai park első eleme mintegy 50 ezer négyzetméteren terül majd el, és több száz emberek biztosít munkalehetőséget.

A megállapodás szerint kezdtek Győrben a terület fejlesztésébe és az Audi-iskola megvalósításába. A megállapodás következményeként a város korábban nem tervezett infrastrukturális fejlesztésekbe fogott, több százmillió forint értékben.

Áprilisban nyilvánosságra került – egy szocialista országgyűlési képviselőnek adott írásos válaszában –, hogy Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter azt közölte: a kormány igyekszik elkerülni, hogy Magyarországnak vissza kelljen fizetnie a gönyűi kikötő fejlesztésére elnyert EU-támogatást, ezért ajánlották a területet az Audi külső logisztikai parkjának lehetséges helyszínéül.

Beruházások Magyarországon


Több autógyár komoly beruházással hívta fel magára a figyelmet idén: elkészült a Mercedes–Benz kecskeméti gyára, az Audi győri üzemét bővíti, tavaly szeptemberben pedig az Opel jelentett be egy nagyobb beruházást Szentgotthárdon.

Audi

Júliusban tették le Győrben az új üzem alapkövét. A tervek szerint az épülő prés-, lakkozó-, karosszériaüzem és járműszerelde 2013-ban kezdi meg működését. A győri cég jelenleg hétezer főt foglalkoztat, s a gyárbővítéssel további 2100 embernek ad majd munkát. Az új gyáregység egyébként jelentős kapacitásbővítést hordoz magában: évente akár 125 ezer gépjármű is készülhet Győrben, ahol továbbra is TT-k, valamint A3-asok előállítása folyik. Pénteken megjelent riportjában a La Libre Belgique című brüsszeli napilap arról cikkezett, hogy a magyar és a német fél egyaránt elégedett azokkal a fejlesztésekkel, amelyeket az Audi jelentett be Magyarországon a múlt héten. A győri Audi-gyár múlt heti bokrétaünnepségén Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter úgy fogalmazott: az Audi-bővítéssel eldőlt, hogy Magyarország, Győr és a magyar autógyártás a jövőhöz tartozik.

Opel


A General Motors szentgotthárdi Opel-gyárában mintegy 600 ezer motor készül évente, ebből több mint 200 ezer benzinmotor. Tavaly majdnem 250 ezer hengerfejet gyártottak mintegy tízezer váltó mellett. A cég nettó árbevétele 2010-ben 80 millió euró körül mozgott. Szeptember végén az Opel is bejelentette, hogy új gyártócsarnokot épít, melyben előreláthatóan 2012 végén kezdődhet meg a termelés.

Suzuki

Az esztergomi Suzukinál májusban kénytelenek voltak átállni egy műszakra, mert a fukusimai katasztrófa miatt alkatrészhiány lépett fel. Néhány héttel később rendeződtek az alkatrészproblémák, s újra két műszakban dolgoztak a gyártósorok mellett, ahol napi 850 jármű készül.

Mercedes–Benz


A stuttgarti székhelyű Mercedes–Benz 2008. június 18-án jelentette be, hogy Magyarországon fogja gyártani új generációs A és B modelljeit, és mintegy 800 millió eurós beruházással megvalósuló, 2500 főt foglalkoztató üzemét Kecskeméten építi fel. Magyarország történetének egyik legnagyobb zöldmezős beruházása a közvetlen foglalkoztatottakon kívül a beszállítói körben további 10 ezer munkahelyet teremt.

A Daimler AG 2012. március 29-én indította be a termelést az új személyautógyárában. Kevesebb mint négy évvel a helyszín kiválasztását követően gördültek le az első kocsik a magyarországi futószalagról. Orbán Viktor az üzem ünnepélyes avatásán úgy fogalmazott: Kecskemét a magyar járműipar újabb erődítménye, amely egy lépéssel közelebb visz ahhoz a célhoz, hogy Magyarország a világ autóiparának egyik termelési centruma legyen. Bővebben>>>

Frank Klein, az egység igazgatója szerint a Mercedes–Benz kecskeméti beruházásának indulásánál sok problémát kellett megoldani, ehhez azonban a magyar kormánytól és Kecskemét önkormányzatától jelentős támogatást kaptak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.