Kitehetik a „megtelt” táblát a Balatonra

A jó idő és a beérett fejlesztések mellett az Erzsébet-program és a SZÉP kártya jótékony hatásai viszik a turistákat a magyar tenger partjára.

Károly Gábor
2013. 08. 09. 18:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Napi Gazdaság pénteki száma szerint húsz éve nem volt példa arra, hogy a balatoni utazási irodák, szállásközvetítők kiadó szobákat keressenek a Balatonon a főszezon közepén. A hetek óta tartó kánikulának köszönhetően nemcsak a szállodákban és a panziókban van telt ház, hanem a fizető vendéglátóhelyeken is. Az elmúlt években sok szállásadó már a tóhoz vezető utakon megpróbált vendéget fogni, idén azonban a nyaralók keresik a házakat.

Szabó-Benkő Krisztina, a Magyar Turizmus Zrt. Balatoni Regionális Marketing Igazgatóságának megbízott irodavezetője közölte portálunkkal: sok összetevője van annak, hogy ilyen sokan nyaralnak a Balatonnál. „Idén kiváló a vízminőség, és a vízszinttel sincs probléma. Az időjárás szintén rendkívül kedvező a turizmus, a vízparti üdülés szempontjából, s az elmúlt években végbement minőségi fejlesztéseknek is fontos szerepük van a balatoni kereslet élénkülésében – mind a szálláshelyek, szálláslehetőségek, mind pedig a szolgáltatások, turisztikai attrakciók és programok terén örvendetes pozitív irányú változás következett be, elég ha csak a népszerű fesztiválokat, a felújított családi strandokat, a bővülő kerékpáros lehetőségeket, az élménygazdaságokat vagy éppen a nemzeti park látogatóhelyeit említjük” – emelte ki az irodavezető.

Az idei szezonra beérett fejlesztések, új programlehetőségek változatos képet mutatnak: a régióban három új kalandpark, új strandépületek és -attrakciók, új strandi élményfürdő, frissen felavatott síjáró- (nordic walking) és túraútvonalak, bemutatóhelyek, megújult településközpontok és virágos helységek színesítik a balatoni kínálatot – mondta Szabó-Benkő Krisztina.

Az elmúlt évek tudatos termékfejlesztéseinek és az erre épülő marketingkommunikációnak köszönhetően a Balaton ismét divatba jött belföldön – hangsúlyozta az irodavezető. Ebben természetesen közrejátszottak közvetve a gazdasági válság hatásai is, mint például a magas benzinár. Ma a Balaton elsősorban belföldi célpont: a vendégek mintegy háromnegyede belföldi. „Bízunk abban, hogy a tendencia tartós marad, és a balatoni turizmus az elkövetkező években is jó számokat produkál – és nem csak nyáron. Emellett reméljük, hogy az országos tendenciákkal összhangban jelentős SZÉP-kártya-forgalom generálódik majd a régióban” – közölte.

Egy klasszikus a nyolcvanas évekből

Ahhoz, hogy jövőre is jó főszezont produkáljon a Balaton, Szabó-Benkő Krisztina elmondta, hogy számtalan feltételnek teljesülnie kell. „Látnunk kell, hogy a nyári, vízparti turizmus nagyban időjárásfüggő, először is tehát jó időnek kell lennie. Emellett újabb fejlesztések, a megszokott vagy annál magasabb minőség és szolgáltatási kör kell hogy várja a vendégeket, meg kell tartanunk a piaci helyünket mind az ár/érték mind pedig a minőség terén, és nem utolsósorban a Balatont továbbra is folyamatosan promotálnunk kell a vendégek összetételének megfelelően, belföldön és külföldön egyaránt – sorolta a Magyar Turizmus Zrt. irodavezetője.

Az IBUSZ utazási irodánál portálunk kérdésére elmondták, hogy a belföldi szálláshelyek iránt érdeklődő és foglaló utasok több mint fele a Balaton iránt érdeklődik az utóbbi hetekben. Háberdik Mariann osztályvezető kiemelte, hogy a balatoni kereslet mindig is szezonális és időjárásfüggő volt.

Mivel július óta szinte folyamatosan nagyon jó az idő, azóta óriási a kereslet. A csendesebb júniust követően július második felétől az elmúlt évekhez képest is igen nagy a foglalási kedv a magyar tengernél. Nagyon sokan az utolsó pillanatban érdeklődnek – ők idén pórul jártak, mert válogatásra már nem igazán van lehetőség. Sok szálláshely a szezon elején elfogadta a rövidebb időszakok foglalását a főszezonra is, így már csak a maradék éjszakák eltöltésére van lehetőség, de sok esetben már erre sincs a teljes telt ház miatt – közölte az iroda.

A Balaton könnyen megközelíthető, néhány napra is el lehet menni, a hétvégét meg lehet hosszabbítani néhány nappal, egyre több a családi kedvezményt nyújtó szálláshely, az időjárásnak köszönhetően pedig a víz is meleg. Sokan kapnak SZÉP kártyát, melyet csak itthon használhatnak fel – ez mind hozzájárul a belföldi forgalom növekedéséhez. Sok család abból a keretből oldja meg a nyaralást, amit a kártyára kap: ha csak kempingre van keretük, akkor oda mennek, közölte az utazási iroda.

Az ÚtiSúgó.hu értékesítési osztályán elmondták, hogy a náluk érdeklődők 60-70 százaléka szintén a Balaton környékén keres kiadó szállásokat, és érezhetően fellendült a kereslet az elmúlt évekhez képest. A külföldi utazásokat idén kevesebben vállalták, ráadásul az Erzsébet-program és a SZÉP kártya is a belföldi turizmusra van kedvező hatással. Az ÚtiSúgónál is felhívták a figyelmet arra, hogy sokan „természetesen” az utolsó pillanatokra hagyják a szálláshelyek foglalását.

Nyáron a belföldi érdeklődők döntő többsége a Neckermann-nál is a Balatont keresi. Ez olykor 60-70 százalékot is jelent – közölte portálunkkal az utazási iroda. Az elmúlt évekhez képest náluk is egyértelműen növekszik a balatoni nyaralók száma. A jelentős növekedést több okkal magyarázzák. „Idén a kifejezetten meleg időjárás miatt többen mennek hétvégén a Balatonra, mint korábban, de néhány éve azt is megfigyelhetjük, hogy valamivel csökken a külföldön nyaralók száma. Többen maradnak itthon, és akik szeretnének vízparton pihenni, azok elsősorban a Balatont választják.” A cég azt is közölte, hogy SZÉP kártyát is egyre többen használnak idén szállásfoglaláshoz.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.