Így nő tovább a térség gazdasági vonzereje

Tovább növeli a térség vonzerejét Kecskemét északi elkerülő útjának megépítése – mondta Szijjártó Péter.

MD
2013. 11. 04. 16:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szijjártó Péter elmondta, Kecskemét a magyar autóipar egyik fellegvárává vált az elmúlt években, ezért az itteni fejlesztéseket a kormány kiemelten kezeli. Az államtitkár kiemelte: a város nettó 13,6 milliárd forintból, 2015 nyarára elkészülő északi elkerülő útjának megépítése tovább növeli a megyeszékhely és térsége gazdasági vonzerejét. A két ütemben megvalósuló, 10,3 kilométer hosszú, a 44-es és az 5-ös számú főutat összekötő útszakasz várhatóan újabb autóipari befektetőket vonz majd, további munkahelyeket teremtve ezzel a környéken – tette hozzá.

Az államtitkár emlékeztetett: Magyarország 2010-ben két megoldás közül választhatott, ezek egyike arról szólt, hogy „húzzuk össze magunkat a lehető legkisebbre, és bekkeljük ki a válság időszakát”. A magyar kormány azonban a másik úton indult el, lehetőségként fogta fel a recessziót, felismerve: ahhoz, hogy a válságból megerősödve kerüljünk ki, Európa meghatározó termelési központjává kell válnunk – emelte ki Szijjártó Péter.

Hangsúlyozta: az autóipar a motorja ennek a folyamatnak, hiszen jelenleg mintegy 600 cég működik ebben az ágazatban Magyarországon, amelyek összesen 100 ezernél több munkahelyet jelentenek. Az itt előállított termelési érték eléri a 15 milliárd eurót, amelynek exporthányada 92 százalék feletti – ismertette.

Rámutatott: a magyar gazdaság és autóipar fejlődése és sikerei elválaszthatatlanok egymástól. Éppen ezért a kormány számos intézkedéssel segítette az ágazat fejlődését – emlékeztetett. Példaként említette a munkát támogató adórendszer és Európa legrugalmasabb munkaügyi szabályozóinak bevezetését, továbbá a szakképzési rendszer megújítását. Mindezek eredményeként 2012-ben megháromszorozódott a Magyarországra beáramlott külföldi működő tőke nagysága, amellyel hazánk Közép-Európa legjobbja a mutatót tekintve – hangsúlyozta.

Az eseményen Zombor Gábor polgármester (Fidesz) arról beszélt, hogy régóta várt fejlesztés válik valóra az elkerülő út megépítésével, amely példa értékű összefogás eredménye.

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője aláhúzta: az Új Széchenyi Terv Közlekedési Operatív Program keretében, uniós támogatással megépülő beruházás jelentősen csökkenti majd a 44-es és az 5-ös számú főút tranzitforgalmát. Jelezte: a munkák során a kivitelező Duna Aszfalt Kft. egyebek mellett hét csomópontot, három körforgalmat, három felüljárót, két aluljárót és egy vadátjárót alakít ki. A környezet védelmében pedig egy kilométer hosszú vadvédő kerítés, 2,5 kilométer zajvédő fal épül, továbbá 125 ezer fát ültetnek, és közel 17 ezer négyzetmétert erdősítenek az érintett szakasz mentén.

A 9,2 kilométernyi szervizút-hálózat létrehozását és kerékpárút-korrekciót is tartalmazó építkezés előkészítése október közepén kezdődött, forgalomkorlátozásra az idén a kecskemétieknek nem kell felkészülniük – tette hozzá.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.