Szijjártó Péter elmondta, Kecskemét a magyar autóipar egyik fellegvárává vált az elmúlt években, ezért az itteni fejlesztéseket a kormány kiemelten kezeli. Az államtitkár kiemelte: a város nettó 13,6 milliárd forintból, 2015 nyarára elkészülő északi elkerülő útjának megépítése tovább növeli a megyeszékhely és térsége gazdasági vonzerejét. A két ütemben megvalósuló, 10,3 kilométer hosszú, a 44-es és az 5-ös számú főutat összekötő útszakasz várhatóan újabb autóipari befektetőket vonz majd, további munkahelyeket teremtve ezzel a környéken – tette hozzá.
Az államtitkár emlékeztetett: Magyarország 2010-ben két megoldás közül választhatott, ezek egyike arról szólt, hogy „húzzuk össze magunkat a lehető legkisebbre, és bekkeljük ki a válság időszakát”. A magyar kormány azonban a másik úton indult el, lehetőségként fogta fel a recessziót, felismerve: ahhoz, hogy a válságból megerősödve kerüljünk ki, Európa meghatározó termelési központjává kell válnunk – emelte ki Szijjártó Péter.
Hangsúlyozta: az autóipar a motorja ennek a folyamatnak, hiszen jelenleg mintegy 600 cég működik ebben az ágazatban Magyarországon, amelyek összesen 100 ezernél több munkahelyet jelentenek. Az itt előállított termelési érték eléri a 15 milliárd eurót, amelynek exporthányada 92 százalék feletti – ismertette.
Rámutatott: a magyar gazdaság és autóipar fejlődése és sikerei elválaszthatatlanok egymástól. Éppen ezért a kormány számos intézkedéssel segítette az ágazat fejlődését – emlékeztetett. Példaként említette a munkát támogató adórendszer és Európa legrugalmasabb munkaügyi szabályozóinak bevezetését, továbbá a szakképzési rendszer megújítását. Mindezek eredményeként 2012-ben megháromszorozódott a Magyarországra beáramlott külföldi működő tőke nagysága, amellyel hazánk Közép-Európa legjobbja a mutatót tekintve – hangsúlyozta.
Az eseményen Zombor Gábor polgármester (Fidesz) arról beszélt, hogy régóta várt fejlesztés válik valóra az elkerülő út megépítésével, amely példa értékű összefogás eredménye.
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője aláhúzta: az Új Széchenyi Terv Közlekedési Operatív Program keretében, uniós támogatással megépülő beruházás jelentősen csökkenti majd a 44-es és az 5-ös számú főút tranzitforgalmát. Jelezte: a munkák során a kivitelező Duna Aszfalt Kft. egyebek mellett hét csomópontot, három körforgalmat, három felüljárót, két aluljárót és egy vadátjárót alakít ki. A környezet védelmében pedig egy kilométer hosszú vadvédő kerítés, 2,5 kilométer zajvédő fal épül, továbbá 125 ezer fát ültetnek, és közel 17 ezer négyzetmétert erdősítenek az érintett szakasz mentén.
A 9,2 kilométernyi szervizút-hálózat létrehozását és kerékpárút-korrekciót is tartalmazó építkezés előkészítése október közepén kezdődött, forgalomkorlátozásra az idén a kecskemétieknek nem kell felkészülniük – tette hozzá.