Így nő tovább a térség gazdasági vonzereje

Tovább növeli a térség vonzerejét Kecskemét északi elkerülő útjának megépítése – mondta Szijjártó Péter.

MD
2013. 11. 04. 16:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szijjártó Péter elmondta, Kecskemét a magyar autóipar egyik fellegvárává vált az elmúlt években, ezért az itteni fejlesztéseket a kormány kiemelten kezeli. Az államtitkár kiemelte: a város nettó 13,6 milliárd forintból, 2015 nyarára elkészülő északi elkerülő útjának megépítése tovább növeli a megyeszékhely és térsége gazdasági vonzerejét. A két ütemben megvalósuló, 10,3 kilométer hosszú, a 44-es és az 5-ös számú főutat összekötő útszakasz várhatóan újabb autóipari befektetőket vonz majd, további munkahelyeket teremtve ezzel a környéken – tette hozzá.

Az államtitkár emlékeztetett: Magyarország 2010-ben két megoldás közül választhatott, ezek egyike arról szólt, hogy „húzzuk össze magunkat a lehető legkisebbre, és bekkeljük ki a válság időszakát”. A magyar kormány azonban a másik úton indult el, lehetőségként fogta fel a recessziót, felismerve: ahhoz, hogy a válságból megerősödve kerüljünk ki, Európa meghatározó termelési központjává kell válnunk – emelte ki Szijjártó Péter.

Hangsúlyozta: az autóipar a motorja ennek a folyamatnak, hiszen jelenleg mintegy 600 cég működik ebben az ágazatban Magyarországon, amelyek összesen 100 ezernél több munkahelyet jelentenek. Az itt előállított termelési érték eléri a 15 milliárd eurót, amelynek exporthányada 92 százalék feletti – ismertette.

Rámutatott: a magyar gazdaság és autóipar fejlődése és sikerei elválaszthatatlanok egymástól. Éppen ezért a kormány számos intézkedéssel segítette az ágazat fejlődését – emlékeztetett. Példaként említette a munkát támogató adórendszer és Európa legrugalmasabb munkaügyi szabályozóinak bevezetését, továbbá a szakképzési rendszer megújítását. Mindezek eredményeként 2012-ben megháromszorozódott a Magyarországra beáramlott külföldi működő tőke nagysága, amellyel hazánk Közép-Európa legjobbja a mutatót tekintve – hangsúlyozta.

Az eseményen Zombor Gábor polgármester (Fidesz) arról beszélt, hogy régóta várt fejlesztés válik valóra az elkerülő út megépítésével, amely példa értékű összefogás eredménye.

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője aláhúzta: az Új Széchenyi Terv Közlekedési Operatív Program keretében, uniós támogatással megépülő beruházás jelentősen csökkenti majd a 44-es és az 5-ös számú főút tranzitforgalmát. Jelezte: a munkák során a kivitelező Duna Aszfalt Kft. egyebek mellett hét csomópontot, három körforgalmat, három felüljárót, két aluljárót és egy vadátjárót alakít ki. A környezet védelmében pedig egy kilométer hosszú vadvédő kerítés, 2,5 kilométer zajvédő fal épül, továbbá 125 ezer fát ültetnek, és közel 17 ezer négyzetmétert erdősítenek az érintett szakasz mentén.

A 9,2 kilométernyi szervizút-hálózat létrehozását és kerékpárút-korrekciót is tartalmazó építkezés előkészítése október közepén kezdődött, forgalomkorlátozásra az idén a kecskemétieknek nem kell felkészülniük – tette hozzá.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.