Kiskereskedelem: nyolcéves csúcson a belső fogyasztás

A forgalom 6,7 százalékkal haladta meg februárban az egy évvel korábbit. Egyre többet költenek a háztartások.

MNO
2014. 04. 24. 8:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hónap elején kiadott első becslés adatai nagyobb, 8,4 százalékos élelmiszerforgalom-növekedést jeleztek, de kisebb, 4,4 százalékos emelkedést mutattak a nem élelmiszertermékek februári eladásában. Az üzemanyag-forgalom és a kiskereskedelem összesített növekedése nem változott az első becsléshez képest.

A kiskereskedelmi forgalom 8 hónapja tartó növekedése februárban is folytatódott: a 6,7 százalékos bővülés – a tavalyi év azonos időszakához képest – 2006 óta nem látott mértékű, nyolcéves csúcsot jelent a belső fogyasztásban – áll a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) közleményében. Az NGM szerint az adatok azt mutatják, hogy a háztartások fogyasztása tovább élénkült, ami egyebek között a rezsicsökkentésnek, a családi adókedvezménynek, az egészségügyi dolgozók és a pedagógusok béremelésének, a foglalkoztatás rekordmértékű bővülésének, a reáljövedelmek növekedésének és a fogyasztói bizalom javulásának köszönhető.

A minisztérium várakozásai szerint a kiskereskedelmi forgalom növekedése a következő hónapokban is folytatódik.

Nőtt a kiskereskedelem forgalma a húsvétot megelőző hetekben. A Napi Gazdaság szerint 45-50 milliárdos extra bevételt könyvelhet el az ágazat a korábbi évekhez képest. Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára a lapnak azt mondta, ez az összeg a húsvéti termékekből jön össze: sonkára, tojásra és szeszes italokra költenek többet a vásárlók. A magyar családok átlagosan 16-17 ezer forintot költenek a húsvéti előkészületekre.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.