Glattfelder Béla, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) államtitkára elmondta: a kormány és a tárca minden jogilag lehetséges és indokolt eszközzel támogatja a magyarországi mozdonygyártás beindítását. Hozzátette: ettől azt remélik, hogy rövid távon 50, hosszú távon 250 új munkahely jön létre, és lehetőséget ad magasan kvalifikált szakemberek foglalkoztatására és a hazai beszállítói arány fokozatos jelentős bővülésére.
Glattfelder Béla emlékeztetett arra, hogy a kilencvenes években a Ganz még gyártott néhány mozdonyt Magyarországon, ugyanakkor gyakorlatilag mintegy harminc éve nincs hazai mozdonygyártás, aminek beindítására vonatkozó elképzelés illeszkedik a kormány és az Európai Unió újraiparosítási koncepciójába.
Az államtitkár kitért arra is, hogy a magyar ipari termelésben fontos szerepet játszó járműgyártásra főként a személygépkocsik előállítása jellemző, de a jövőben fontos lehet a kötöttpályás közösségi közlekedés – például a hév- és metrófelújítás, a mozdonygyártás – területe is.
Glattfelder Béla elmondta, hogy a céggel közösen megvizsgálják, milyen hazai és uniós lehetőségeket lehet igénybe venni a mozdonygyártás beindításához.
Horváth László kitért arra, hogy BP Mozdonygyár Kft. néven, 3 millió forint törzstőkével hozzák létre a vegyesvállalatot 51 százalék román és 49 százalék magyar tulajdoni hányaddal. Kezdetben a Softronic cég Transmontana típusát szerelnék össze, illetve gyártanák, a licencek vásárlásával a vegyes vállalatban fokozatosan nőne az LAC Holding tulajdoni hányada.
A tervek szerint március végéig elkészítik a gyártás beindítására vonatkozó tanulmányt, köztük a gyártási helyszínre vonatkozó javaslatot – mondta Horváth László. Az elnök-vezérigazgató szerint a MÁV Északi Járműjavító telepében egy üzemcsarnok megfelelő lehetne erre a célra. Hozzátette: úgy tervezik, hogy az év második felében beindul a magyarországi mozdonygyártás, elsősorban az észak- és nyugat-európai, valamint az észak-afrikai piacra.
Az LAC Holding tájékoztatása szerint az érdekeltségükbe tartozó CER Hungary magán-vasúttársaság mintegy 800 millió forintért lízingeli a Softronic cégnél gyártott új Transmontana mozdonyt, amely 6000 kilowatt teljesítményű, és bruttó 3500 tonnás szerelvényt képes vontatni.
A nyilvános cégadatok szerint az LAC Holding Zrt. nettó árbevétele 2013-ban 413 millió forint volt az előző évi 330 milliós árbevétel után. A cég adózott eredménye 2013-ban 50 millió forintot tett ki, 2012-ben 249 millió forint volt.