Kezdődhet a magyarországi mozdonygyártás

A gyártásra létrejövő magyar-román vegyes vállalat alapításáról írtak alá dokumentumot.

MA
2015. 01. 27. 20:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Glattfelder Béla, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) államtitkára elmondta: a kormány és a tárca minden jogilag lehetséges és indokolt eszközzel támogatja a magyarországi mozdonygyártás beindítását. Hozzátette: ettől azt remélik, hogy rövid távon 50, hosszú távon 250 új munkahely jön létre, és lehetőséget ad magasan kvalifikált szakemberek foglalkoztatására és a hazai beszállítói arány fokozatos jelentős bővülésére.

Glattfelder Béla emlékeztetett arra, hogy a kilencvenes években a Ganz még gyártott néhány mozdonyt Magyarországon, ugyanakkor gyakorlatilag mintegy harminc éve nincs hazai mozdonygyártás, aminek beindítására vonatkozó elképzelés illeszkedik a kormány és az Európai Unió újraiparosítási koncepciójába.

Az államtitkár kitért arra is, hogy a magyar ipari termelésben fontos szerepet játszó járműgyártásra főként a személygépkocsik előállítása jellemző, de a jövőben fontos lehet a kötöttpályás közösségi közlekedés – például a hév- és metrófelújítás, a mozdonygyártás – területe is.

Glattfelder Béla elmondta, hogy a céggel közösen megvizsgálják, milyen hazai és uniós lehetőségeket lehet igénybe venni a mozdonygyártás beindításához.

Horváth László kitért arra, hogy BP Mozdonygyár Kft. néven, 3 millió forint törzstőkével hozzák létre a vegyesvállalatot 51 százalék román és 49 százalék magyar tulajdoni hányaddal. Kezdetben a Softronic cég Transmontana típusát szerelnék össze, illetve gyártanák, a licencek vásárlásával a vegyes vállalatban fokozatosan nőne az LAC Holding tulajdoni hányada.

A tervek szerint március végéig elkészítik a gyártás beindítására vonatkozó tanulmányt, köztük a gyártási helyszínre vonatkozó javaslatot – mondta Horváth László. Az elnök-vezérigazgató szerint a MÁV Északi Járműjavító telepében egy üzemcsarnok megfelelő lehetne erre a célra. Hozzátette: úgy tervezik, hogy az év második felében beindul a magyarországi mozdonygyártás, elsősorban az észak- és nyugat-európai, valamint az észak-afrikai piacra.

Az LAC Holding tájékoztatása szerint az érdekeltségükbe tartozó CER Hungary magán-vasúttársaság mintegy 800 millió forintért lízingeli a Softronic cégnél gyártott új Transmontana mozdonyt, amely 6000 kilowatt teljesítményű, és bruttó 3500 tonnás szerelvényt képes vontatni.

A nyilvános cégadatok szerint az LAC Holding Zrt. nettó árbevétele 2013-ban 413 millió forint volt az előző évi 330 milliós árbevétel után. A cég adózott eredménye 2013-ban 50 millió forintot tett ki, 2012-ben 249 millió forint volt.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.