A Google-csoport alig 7,7 millió euró társasági adót fizetett 2013-ban Franciaországban, miután hivatalosan csak 231 millió eurós bevételt könyvelt el, a reklámbevételei viszont elérték az 1,6 milliárd eurót – emlékeztetett a lap.
Fleur Pellerin kulturális miniszter ezért olyan adó bevezetését javasolja, amelyet bizonyos korlát felett a sávszélesség használatának függvényében vetnének ki, és amely levonható lenne a nyereségadóból. A Franciaországban bejelentett és ott adót fizető cégeknek ez az adó így nem jelentene újabb terhet, de súlyosan érintené azokat az amerikai internetes cégeket, amelyek alig fizetnek adót Franciaországban.
A francia kormány első lépésben tesztelni szeretné egy ilyen intézkedés tényleges adóbevételeit, és ha hatékonynak bizonyul, akkor európai szintű bevezetését fogja javasolni, miután más európai országok is keresik a lehetőségeket az amerikai internetes cégeknek az adott országokban végzett tevékenységeinek megadóztatására – írta a lap.
Egy ilyen adóval többek között a Hollandiában bejelentett Netflix és a luxemburgi székhelyű Apple is megadóztatható lenne Franciaországban. Az intézkedést az internetes szolgáltatók is sürgetik, miután csatornáikat egyre inkább lefoglalják a netre feltöltőt videók. A kulturális minisztérium nem kívánta kommentálni az értesülést.
Nem a szocialista kabinet az első, amelynek Franciaországban eszébe jutott megadóztatni a Google-t. A korábbi jobboldali elnök, Nicolas Sarkozy 2010 elején már kormánybizottság felállításáról is döntött. Az eredeti terv szerint a bizottság mellett a pénzügy-minisztériumnak kellett volna megállapítania, hogy milyen mértékben adóztathatók meg a keresőoldalakon és a portálokon megjelenő reklámok által termelt bevételek. Az alapot az adta, hogy a Google-hoz hasonló cégek a székhelyükön fizetnek adót, noha jelentős részt hasítanak ki az európai reklámpiacból is. Az adó bevezetését azonban elhalasztották, 2010 végén pedig már csak a franciaországi székhellyel rendelkező vállalatok megadóztatásáról szóltak a hírek.