Betörhet Európába a kínai Airbnb

Ha minden a tervek szerint alakul, több kínai turista érkezhet Európába.

RZ
2015. 08. 08. 17:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hamarosan akár Európában is megkezdheti tevékenységét a kínaiak saját közösségi szálláskereső rendszere a Tujia. Az Airbnb elvén működő szolgáltatás Ázsiában már szállások tízezreit kínálja, most azonban amellett, hogy további terjeszkedést jelentett be Délkelet-Ázsiában, arról is beszámolt, hogy komolyan tanulmányozzák párizsi, és Los Angeles-i szállások meghirdetését.

A közösségi szálláskeresők, mint például az Airbnb működése azon alapul, hogy magánemberek hirdethetik meg lakásaikat, apartmanjaikat, melyeket a világ más tájáról érkező utazók bérelhetnek ki, jellemzően jóval a szállodai árak alatt, vagyis a rendszer egyfajta „online Zimmer Frei”-ként működik. Hogy az ötlet mennyire sikeressé vált, jól mutatja, hogy az amerikai székhelyű Airbnb ma már több mint tízmilliárd dollárt ér.

A 2011-ben elindított Tujia kifejezetten a kínaiak utazási igényeit igyekszik kielégíteni – a honlap is csak kínaiul tekinthető meg. A cég társalapítója, Melissa Yang egy interjúban nemrég arra is felhívta a figyelmet, hogy igyekeznek magas szintű szolgáltatást nyújtani, a szállásokat ellenőrökkel mérik fel, hogy valóban a képeknek megfelelő körülmények várják-e az odalátogatókat.

Jelenleg mintegy 310 ezer ingatlant hirdetnek meg a rendszeren keresztül 255 népszerű kínai, és 133 külföldi településen, például Balin vagy Tokióban.

Az, hogy felmerült az európai terjeszkedés ötlete, egy hatalmas piac kiaknázásának első lépése lehet. Párizsba 2013-ban 1,7 millió kínai látogatott el, egyes becslések szerint pedig 2020-ig százmillió kínai utazhat majd külföldre. Fontos megemlíteni, hogy a francia főváros a távol-keletiek egyik legnépszerűbb úti célja, jelentős kínai kisebbséggel.

Kérdéses azonban, hogy ha valóban Európa és Amerika felé terjeszkednek majd, hogyan fogják megoldani a cég megadóztatását. A Tujia Kínában fizet adót – sőt, büszkén hangoztatják, hogy együttműködnek a kormánnyal – ez azonban nem biztos, hogy külföldön is igaz lesz. Ha nem sikerül megoldást találni a problémára, akkor a vállalat akár olyan felbolydulást is előidézhet, mint legutóbb az Uber a francia taxisok körében.

Az európai terjeszkedés megszellőztetésével kapcsolatban megkerestük a Tujiát, hogy megtudjuk, Párizson kívül tervezik-e más városra – például Budapestre is – kiterjeszteni szolgáltatásukat. Noha a francia fővárossal nem összehasonlítható az idelátogató távol-keletiek száma, de a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken 2014-ben 20 százalékkal több, csaknem 90 ezer kínai vendég töltött el több mint 160 ezer vendégéjszakát, ami 16 százalékkal haladja meg az előző évi adatot

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.