Az elmúlt napokban több olvasó is azzal fordult lapunkhoz, hogy nemzetközi repülőtérhez méltatlan körülményekkel, kibírhatatlan tumultussal szembesültek Ferihegyen. Megfigyelésük szerint a 2B terminál hetek óta minden egyes napszakban zsúfolásig megtelik, a 2A viszont gyakran kong az ürességtől. Arra voltunk kíváncsiak, az üzemeltető miért nem osztja el egyenlő arányban az utasforgalmat, vagy ha a kettes terminál túlterhelt, miért nem nyitja meg az egyest. A Magyar Nemzet érdeklődésére a Budapest Airport kommunikációs igazgatója elmondta: a nyaralókat szállító charterjáratok miatt ilyenkor szezonálisan ugrik meg a légi forgalom. Évről évre azt tapasztalják, hogy míg júliusban és augusztusban utaznak a legtöbben, addig januárban és februárban a legkevesebben. Hardy Mihály ugyanakkor elismerte, hogy a tavalyi 9,2 milliós utasforgalmi rekord után további dinamikus bővülés várható, így hamarosan elérhetik a reptér a 10,5-11 milliós éves kapacitását. Belátható időn belül azonban nem nyitják meg újra a Malév csődje után – az utasforgalom csökkenése miatt gazdaságossági okokból – 2012. május 30-án bezárt egyes terminált. Pedig azóta jelentősen megnövekedett az idegenforgalom, a fapados járatok száma is megugrott. A társaság közlése szerint az egyes terminál nem oldaná meg a pluszforgalom okozta nehézségeket, hiszen óránként legfeljebb öt gépet bír el, míg a kettes 12-15-öt is. Utóbbi több-lépcsős bővítésén, fejlesztésén azonban a háttérben már dolgoznak, az sem kizárt, hogy hamarabb lesz 2C, mint reaktivált egyes. Jelenleg a tervezés folyamatánál tartanak, további részleteket egyelőre nem árulnak el.
A Törökországba induló magyar turistáknak is volt okuk a bosszankodásra tegnap. A reggeli órákban ugyanis egy Antalyába tartó chartergép azért szállt fel több mint egyórás késéssel, mert a repülőtéren elromlott a csomagfeladó rendszer, az utasokkal pedig közölték, hogy a poggyászokat utánuk küldik. A Budapest Airport lapunkat arról tájékoztatta, hogy a délutáni órákban elhárították ezt a meglehetősen ritka hibát, amit az okozott, hogy a számítógépes vezérlés elromlott. Ha ilyen esetben az utasok mégis a csomagjaik nélkül maradnak a vakációjukon, a nemzetközi szabványoknak megfelelő kárpótlás illeti őket. Szintén helyszíni tapasztalat, hogy a fogadócsarnok kinti részén található üzletek egyikében – vagyis nem az utasfelvétel után a vámmentes boltokban – nem lehetett magyarországi kibocsátású dombornyomott bankkártyával fizetni, csak külföldivel vagy készpénzzel. A vállalat erre nem tudott megfelelő magyarázatot adni, szerintük ez csak egy megszabott összeghatár alatti tételre vonatkozhatott, hiszen idehaza jobban állunk a kártyás vásárlás terén, mint az ausztriai vagy németországi repterek zöme. Az pedig, hogy a nagy nemzetközi napilapok közül reggelente miért csak az előző napi példányt lehet kapni az újságosnál, Hardy Mihály szerint azért fordulhat elő, mert ezek a reggeli járatokkal nyolc, kilenc óra tájban érkeznek külföldről, s azok terítésére is időt kell szánni. Az más kérdés, hogy felszállás előtt ki kíváncsi a The Times vagy a Frankfurter Allgemeine Zeitung tegnapi számára. A tengerentúli orgánumok közül azoknak lehet még nagyobb az átfutási idejük, amelyeknek nincs európai változatuk.