Vihar után sem emelik fel díjaikat a biztosítók

Magyarországon négyből három lakás tulajdonosa költ arra, hogy mérsékelje az esetleges károk mértékét.

Horváth Attila
2015. 08. 27. 15:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Több ezer kárbejelentés érkezett az elmúlt hetek viharos időjárása miatt a magyar biztosítókhoz. A lapunk által megkeresett társaságok szerint milliárdos nagyságrendű a lakosság kárigénye. A nyáron több, az augusztus tizenötödikéhez hasonló ítéletidő is előfordult az országban, az utóbbi néhány évben egyre gyakoribbak a hasonló időjárási jelenségek.

A Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) összesített adatai szerint a múlt heti kárbejelentések száma 13 ezer, a károk becsült értéke eléri az 1,6 milliárd forintot. A sajtóosztály kiemelte, az év leginkább kárveszélyes időszaka a május–augusztus közötti periódus. Ez alatt 2010 és 2014 vége között több mint 762 ezer kárt rendeztek a biztosítók, ezek összértéke megközelítette a hatvan- milliárd forintot.

A lakásbiztosításokban piacvezetőnek számító Aegon Magyarország azt közölte, hogy háromezer bejelentést fogadtak csak a múlt héten, a károk pedig ötszázmillió forintot tesznek ki. A károk zömét a viharok, a felhőszakadás, a beázások okozták, de a hosszú ideig tartott áramkimaradás miatt is sok bejelentés érkezett, például a leolvadt hűtőkben megromlott élelmiszerek után. Az Allianz Hungária Zrt.-nél június 1-jétől több mint húszezer esetben intézkedtek vihar miatt, náluk a becsült kárérték meghaladja az 1,3 milliárd forintot. Az összes általunk felkeresett társaság úgy nyilatkozott azonban, hogy a évek óta tartó, egyre fokozódó viharok ellenére nem tervezik emelni díjaikat.

– Az egész piac nevében természetesen nem tudok nyilatkozni, de egyelőre úgy tűnik, hogy sehol sem számolnak ilyesmivel. Logikusnak tűnne, hiszen évről évre nő a viharos napok száma, a szél és a villámok erőssége is. Ennek ellenére úgy tudom, hogy sehol sincs napirenden a változtatás. Nem szabad lealacsonyítani ezeket a viharokat, de a károk mértéke nagyságrendileg nem akkora, hogy emelnünk kelljen – mondta lapunknak az Union Biztosító marketing- és kommunikációs igazgatója. Maják Viktor hozzátette, Magyarországon négy lakásból három biztosított. A szerződések közül mindegyik tartalmaz viharkárra vonatkozó kitételt, de érdemes rendszeresen áttekinteni a feltételeket. Elmondta, hogy elsősorban családi házaknál fontos, ha például melléképülettel vagy terasszal bővül az épület, hogy biztosításukat is bővítsék a tulajdonosok. Természetesen fontosak az óvintézkedések és az viharjelentések követése, így megelőzhető a baj. Elsősorban a lakáshitellel rendelkezőknek tanácsolta, hogy figyeljenek oda a szerződéskötéskor, hogy ne csak az ingatlan, az ingóságok is legyenek biztosítva.

Legnagyobb ellenségünk a villám és a szél, amik nemcsak az épületben, hanem a vagyontárgyakban is kárt tud tenni. Ezért fontos, hogy ezeket is védjék az ügyfelek – emelte ki Maják Viktor. Hozzátette, kisebb káresetek alkalmával a társaság és az ügyfél gyakran egyezik meg egy bizonyos összegben, kárfelmérés nélkül is, ekkor kölcsönösen elfogadott térítést állapítanak meg. Ha a javítási munkák során mégis nagyobb összeg jönne ki, és azt a tulajdonos számlákkal tudja igazolni, a társaságok kifizetik a különbözetet.



A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.