Vihar után sem emelik fel díjaikat a biztosítók

Magyarországon négyből három lakás tulajdonosa költ arra, hogy mérsékelje az esetleges károk mértékét.

Horváth Attila
2015. 08. 27. 15:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Több ezer kárbejelentés érkezett az elmúlt hetek viharos időjárása miatt a magyar biztosítókhoz. A lapunk által megkeresett társaságok szerint milliárdos nagyságrendű a lakosság kárigénye. A nyáron több, az augusztus tizenötödikéhez hasonló ítéletidő is előfordult az országban, az utóbbi néhány évben egyre gyakoribbak a hasonló időjárási jelenségek.

A Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) összesített adatai szerint a múlt heti kárbejelentések száma 13 ezer, a károk becsült értéke eléri az 1,6 milliárd forintot. A sajtóosztály kiemelte, az év leginkább kárveszélyes időszaka a május–augusztus közötti periódus. Ez alatt 2010 és 2014 vége között több mint 762 ezer kárt rendeztek a biztosítók, ezek összértéke megközelítette a hatvan- milliárd forintot.

A lakásbiztosításokban piacvezetőnek számító Aegon Magyarország azt közölte, hogy háromezer bejelentést fogadtak csak a múlt héten, a károk pedig ötszázmillió forintot tesznek ki. A károk zömét a viharok, a felhőszakadás, a beázások okozták, de a hosszú ideig tartott áramkimaradás miatt is sok bejelentés érkezett, például a leolvadt hűtőkben megromlott élelmiszerek után. Az Allianz Hungária Zrt.-nél június 1-jétől több mint húszezer esetben intézkedtek vihar miatt, náluk a becsült kárérték meghaladja az 1,3 milliárd forintot. Az összes általunk felkeresett társaság úgy nyilatkozott azonban, hogy a évek óta tartó, egyre fokozódó viharok ellenére nem tervezik emelni díjaikat.

– Az egész piac nevében természetesen nem tudok nyilatkozni, de egyelőre úgy tűnik, hogy sehol sem számolnak ilyesmivel. Logikusnak tűnne, hiszen évről évre nő a viharos napok száma, a szél és a villámok erőssége is. Ennek ellenére úgy tudom, hogy sehol sincs napirenden a változtatás. Nem szabad lealacsonyítani ezeket a viharokat, de a károk mértéke nagyságrendileg nem akkora, hogy emelnünk kelljen – mondta lapunknak az Union Biztosító marketing- és kommunikációs igazgatója. Maják Viktor hozzátette, Magyarországon négy lakásból három biztosított. A szerződések közül mindegyik tartalmaz viharkárra vonatkozó kitételt, de érdemes rendszeresen áttekinteni a feltételeket. Elmondta, hogy elsősorban családi házaknál fontos, ha például melléképülettel vagy terasszal bővül az épület, hogy biztosításukat is bővítsék a tulajdonosok. Természetesen fontosak az óvintézkedések és az viharjelentések követése, így megelőzhető a baj. Elsősorban a lakáshitellel rendelkezőknek tanácsolta, hogy figyeljenek oda a szerződéskötéskor, hogy ne csak az ingatlan, az ingóságok is legyenek biztosítva.

Legnagyobb ellenségünk a villám és a szél, amik nemcsak az épületben, hanem a vagyontárgyakban is kárt tud tenni. Ezért fontos, hogy ezeket is védjék az ügyfelek – emelte ki Maják Viktor. Hozzátette, kisebb káresetek alkalmával a társaság és az ügyfél gyakran egyezik meg egy bizonyos összegben, kárfelmérés nélkül is, ekkor kölcsönösen elfogadott térítést állapítanak meg. Ha a javítási munkák során mégis nagyobb összeg jönne ki, és azt a tulajdonos számlákkal tudja igazolni, a társaságok kifizetik a különbözetet.



Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.