Tovább dagad a már amúgy is világméretűvé vált Volkswagen-botrány. A The Guardian legfrissebb információi szerint a legrosszabb forgatókönyv esetében akár évi egymillió tonna nitrogén-oxiddal is szennyezhették a levegőt a Volkswagen-csoport járművei, ami nagyjából azonos a brit erőművek, ipar, közlekedés és mezőgazdaság együttes „teljesítményével”. A brit lap arról írt internetes felületén, hogy a VW által is bevallott tizenegymillió autó 237-948 ezer tonna káros anyagot bocsáthat ki évente annak függvényében, hogy tíz vagy negyvenszeres mértékben haladják meg az Amerikában előírt mértéket, ahol a botrány kipattant. Összehasonlításul a lap megjegyzi, hogy Nagy-Britannia legnagyobb erőműve, a draxi egység évente 39 ezer tonna nitrogén-oxidot enged a levegőbe. Beszédesek az Egyesült Államokbeli számok is, az érintett 482 ezer Volkswagen és Audi szennyezését évi 10 ezer és 41 ezer tonna közé teszik, miközben az amerikai környezetvédelmi szabályok 1039 tonna nitrogén-oxid kibocsátását engedélyeznék.
„Ha kiderül, hogy a botrány az Olaszországban értékesített VW-járműveket is érinti, leállítjuk az árusításukat” – nyilatkozta szerdán Gian Luca Galletti olasz környezetvédelmi miniszter. Elmondta, hogy a kormány a VW olaszországi igazgatóságától, valamint az Európai Környezetvédelmi Ügynökségtől (EEA) is azonnali választ vár arra a kérdésre, hogy az Olaszországban forgalomban levő VW-járművekben is alkalmazták-e a károsanyag-kibocsátási értékek manipulációjára szolgáló szoftvert. Ugyanerre vár választ a közlekedési minisztérium. Galletti kijelentette, hogy a VW-botránynak súlyos következményei lehetnek az európai foglalkoztatottság és gazdaság terén is. A tárcavezető hangsúlyozta, hogy az olasz autógyárakról nem tételezik fel hasonló gyakorlat alkalmazását, ezért egyelőre nem rendeltek el náluk ellenőrzést.
Kedden Ségolene Royal francia környezetvédelmi miniszter jelentette be: vizsgálatot indított annak kapcsán, hogy kiderült, a Volkswagen autógyár csalt bizonyos modelljei károsanyag-kibocsátását illetően. A politikus a közlemény szerint azt kérte a francia autógyáraktól, hogy „győződjenek meg arról, hogy nem voltak ilyen gyakorlatok Franciaországban”. Hétfőn Dél-Korea jelezte, hogy megvizsgálják néhány Volkswagen és Audi modell károsanyag-kibocsátását.